Kampania reklamowa majowego koncertu Orlando Furioso z cyklu Opera Rara zdobyła dwie złote statuetki Pinnacle Awards w organizowanym w Stanach Zjednoczonych konkursie IFEA/Haas & Wilkerson Pinnacle Awards. Wyniki tegorocznej edycji ogłoszono w poniedziałek, 3 października podczas uroczystej gali w trakcie 56. edycji IFEA Convention & Expo w Fort Worth w Teksasie.
Kampania Opery Rara ? imprezy organizowanej przez Krakowskie Biuro Festiwalowe – okazała się bezkonkurencyjna w dwóch kategoriach: najlepszy plakat reklamowy i najlepszy katalog programowy. O tegoroczne nagrody walczyły instytucje kulturalne m.in. z USA, Kanady, Singapuru, Korei Południowej, Słowenii, Holandii. Autorką zdjęcia wykorzystanego w kreacji reklamowej koncertu Orlando Furioso była Lidia Popiel ? zaliczana do prestiżowego grona najlepszych polskich fotografów. Linię graficzną wydarzenia przygotował krakowski grafik Witold Siemaszkiewicz. Krakowskie Biuro Festiwalowe to jedna z zaledwie dwóch polskich instytucji wyróżnionych w konkursie. Nagrodzono także Stowarzyszenie im. Ludwiga van Beethovena, organizatora Wielkanocnego Festiwalu Ludwiga van Beethovena, m.in. za najlepszą kampanię outdoorową oraz wydawnictwo promujące wydarzenie (specjalne wydanie Beethoven Magazine).
Przypominamy, że Międzynarodowa Federacja Eventów i Festiwali (International Festivals & Events Association ? IFEA) zrzesza ponad 3 tys. członków i jest najstarszą tego typu instytucją na świecie. Co roku nagradza najlepsze światowe wydarzenia kulturalne doceniając m.in.: profesjonalizm ich przygotowania, kreatywność, kampanie reklamową i druki.