Na krakowskie ulice wyjechał już kolejny tramwaj, w którym został zamontowany specjalny, emitujący dźwięk przycisk do otwierania drzwi. Tym razem został on zamontowany w niskopodłogowym tramwaju Bombardiera.
Zgodnie z zapowiedziami przycisk różni się od tego, który został umieszczony w tramwaju w lutym i był pierwszym tego rodzaju przyciskiem w Krakowie. Ta różnica polega przede wszystkim na tym, że element urządzenia emitujący dźwięk jest jednocześnie elementem otwierającym drzwi. Wcześniej te dwa elementy funkcjonowały oddzielnie.
Przypomnijmy, że przycisk jest usytuowany przy drzwiach przeznaczonych do wsiadania dla osób niepełnosprawnych. Umożliwia on niewidomym i słabowidzącym łatwą lokalizację miejsca umieszczenia przycisku, a tym samym drzwi wagonu, co w konsekwencji bardzo ułatwia im wejście do tramwajów.
MPK SA planuje, po akceptacji rozwiązania przez środowiska osób niepełnosprawnych, montaż tego rodzaju przycisków we wszystkich pojazdach, przy drzwiach przeznaczonych do wsiadania dla osób niepełnosprawnych.
Nie jest to jedyne udogodnienie dla pasażerów, jakie wprowadziło MPK SA. Już w marcu na drzwiach pojazdów, które posiadają niskopodłogowe wejścia zostały naklejone piktogramy o dużej powierzchni przedstawiające wózek inwalidzki oraz wózek dziecięcy. Wszystko po to, aby osoby niepełnosprawne, a także podróżujące z dziećmi w wózkach mogły sprawnie zlokalizować wejście, którym najłatwiej mogą dostać się do tramwaju i autobusu. Ten sposób oznakowania jest szczególnie pomocny w tych pojazdach, gdzie istnieje tylko jedno wejście zlokalizowane w obrębie niskiej podłogi pojazdu, a więc np. w wagonach EU8N, kursujących np. na linii nr 11, 20.
Przypomnijmy, że w Krakowie wszystkie kursujące autobusy posiadają niską podłogę. Posiada ją także prawie połowa krakowskich pociągów tramwajowych. Większość tramwajów oraz spora grupa autobusów kierowanych do ruchu przez MPK SA jest wyposażona w system głosowego zapowiadania przystanków.