Nad trzema, a nie jak pierwotnie zakładano nad dwoma ważnymi sprawami debatowali członkowie Komisji Infrastruktury Rady Miasta Krakowa, której posiedzenie odbyło się 27 sierpnia. Porządek posiedzenia został bowiem uzupełniony o punkt dotyczący Programu Ochrony Środowiska.
Najpierw komisja zajęła się projektem utworzenia jednoosobowej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Głównym powodem utworzenia takiej spółki jest szukanie możliwości zaangażowania się Krakowa w realizację celu jakim jest budowa parkingów. Głównie dlatego, że dotychczasowa formuła doprowadziła do powstania tylko jednego takiego miejsca ? przy Placu na Groblach. Analiza możliwości budowy parkingów wielopoziomowych doprowadziła do wniosku, że istnieje możliwość powołania przez miasto podmiotu, który przejmując na siebie zadania związane z zarządzaniem strefą płatnego postoju, umożliwi realizację programu parkingowego.
O założeniach przedsięwzięcia opowiadała członkom komisji Joanna Niedziałkowska, dyrektor Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu. Członkowie komisji pytali m.in. czy w sprawie lokalizacji parkingów przeprowadzono konsultacje społeczne oraz czy ZIKiT traktuje te konsultacje jako wiążące. Dyrektor Niedziałkowska odpowiedziała, że konsultacje były przeprowadzane i protesty dotyczyły tylko ewentualnego parkingu przy Hali Targowej, w przypadku Podgórza obyło się bez większego sprzeciwu. Radna Teodozja Maliszewska chciała zgłosić wniosek o odesłanie projektu do projektodawcy, ale przewodniczący Wojciech Wojtowicz wyjaśnił, że w gestii komisji jest tylko opiniowanie. Komisja zaopiniowała więc projekt uchwały pozytywnie, z uwagą, że na sesji Rady Miasta Krakowa radni będą mogli zagłosować nad odesłaniem projektu do projektodawcy, w celu naniesienia poprawek.
Kolejnym punktem posiedzenia komisji było zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie przyjęcia programu parkingowego dla Krakowa. Projekt uchwały wraz z autopoprawką Prezydenta Miasta Krakowa referował Łukasz Szewczyk, zastępca Dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej. Według projektodawcy przyjęcie przez Radę Miasta Krakowa Programu Obsługi Parkingowej przyczyni się do poprawy ładu przestrzennego, właściwego zarządzania ruchem na drogach publicznych oraz w strefach zamieszkania, lepszej organizacji ruchu i transportu zbiorowego, a także ustalenia jednolitych zasad obowiązujących wszystkich inwestorów. Radni zadali kilka pytań dotyczących programu. Przewodniczący Wojciech Wojtowicz chciał wiedzieć, czy jest to uchwała kierunkowa. Łukasz Szewczyk wyjaśnił, że jest to uchwała wskazująca kierunek i cel, który powinien być realizowany. Następnie komisja zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały z autopoprawką.
Trzecim punktem obrad komisji był Program Ochrony Środowiska dla miasta Krakowa na lata 2012-2015 z uwzględnieniem zadań zrealizowanych w 2011 r. oraz perspektywą na lata 2016-2019. Został opracowany w celu realizacji polityki ekologicznej państwa, opartej na polityce UE, oraz Programu Ochrony Środowiska Województwa małopolskiego na poziomie miasta Krakowa.
Z założenia ma on służyć rozwiązaniu problemów w zakresie ochrony środowiska na analizowanym obszarze w przyjętej perspektywie czasowej. Wdrożenie tego programu powinno przyczynić się do realizacji idei zrównoważonego miasta, efektywnie wykorzystującego swoje zasoby, a ponadto poprawy warunków zdrowotnych mieszkańców, oszczędności energii a także realizacji wielu innych celów, określonych w strategiach rozwoju województwa i miasta.