Wiemy już jaki koncert zobaczymy w finale przyszłorocznego FMF ? Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie. ?Odpowiadając na ogromne zainteresowanie, listy i prośby fanów, z dumą ogłaszamy symultaniczne wykonanie koncertowe superprodukcji amerykańsko-australijskiej: Matrix. Gościem honorowym wydarzenia i równocześnie dyrygentem będzie sam Don Davis – autor muzyki do tej kultowej trylogii? ? mówi Izabela Helbin, dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego.
To nie jedyna ważna informacja dla fanów festiwalu. W przyszłym roku, zamiast jak dotychczas w maju, zapraszamy na FMF w ostatni weekend września. Zaczynamy warsztatami filmowymi 26 września, a przez trzy kolejne dni będziemy spotykać się w hali ocynowni ArcelorMittal Poland na tradycyjnych spotkaniach z najbardziej spektakularnymi tytułami i twórcami muzyki filmowej. Na koncert finałowy zapraszamy 29 września o godz. 20:00. ?Fani festiwalu wielokrotnie prosili nas o zmianę terminu: maj to czas matur i przygotowań do sesji. Stąd pomysł, aby przenieść festiwal na jesień, na ostatni weekend września? – mówi Izabela Helbin.
Matrix, to z pewnością tytuł, który przeszedł do historii kinematografii, wprowadził ją w nowy wymiar jako klasyk gatunku science fiction. Prace nad przygotowaniem wersji symultanicznej tej produkcji trwały kilka lat, a projekt Matrix Symultanicznie będzie amerykańsko-niemiecko-polską koproducją realizowaną we współpracy z kompozytorem Donem Davisem, European Filmphilharmonic Institute i studio Warner Bros.
Dzieło zostanie też zaprezentowane w niezwykłym wnętrzu hali ocynowni Arcelor Mittal Poland w Krakowie. ?To będzie rozrywka przyszłości na najwyższym poziomie. Wizjonerskie obrazy science fiction połączymy z brzmieniem dużej orkiestry symfonicznej i chóru? ? zapowiada Izabela Helbin. ?Film zostanie zaprezentowany na wielkim ekranie w jakości HD, a nowe technologie wykorzystywane w produkcji widowiska zapewnią niezapomniane wrażenia. Matrix w wersji symultanicznej to wyjątkowe doświadczenie muzyczne i wizualne, a także spore wyzwanie pod względem realizacji technicznej i muzycznej. W przeciwieństwie do zwykłego seansu kinowego czy koncertu mamy do czynienia z dziełem totalnym, wciskającym publiczność w fotele od pierwszej do ostatniej sekundy?.
Nakręcony w 1999 r. Matrix to jedna z najważniejszych pozycji w światowej kinematografii ostatnich lat. Za produkcję i reżyserię odpowiada rodzeństwo Lana i Andy Wachowscy, którym mistrzowsko udało się połączyć wątki odnoszące się do filozofii, religii, a w szczególności do informatyki i cybernetyki. Film odegrał też bardzo ważną rolę w kulturze cyberpunkowej: ugruntował styl i ubiór cyberpunka złożony z długich płaszczy, wysokich butów i przeciwsłonecznych okularów.
Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie to wspólne przedsięwzięcie Krakowskiego Biura Festiwalowego i radia RMF Classic – w krótkim czasie podbił serca widzów i zyskał uznanie krytyków. To, co wyróżnia go spośród innych wydarzeń filmowych, to połączenie najwyższej jakości interpretacji muzyki filmowej wykonywanej przez czołowych muzyków i orkiestry z prezentacją na wielkim ekranie najwyższej jakości obrazu filmowego. Wszystko w niezwykłej scenerii hali ocynowni ArcelorMittal Poland.
Dzięki rozmachowi festiwalu, zakrojonej na szeroką skalę promocji w Polsce i na świecie, a przede wszystkim obecności znakomitych gości z branży filmowej, współpracy z środowiskami filmowymi i producenckimi, festiwal szybko stał się rozpoznawalną marką w Europie, Stanach Zjednoczonych i w Kanadzie. Za swoją innowacyjność był dwukrotnie nominowany do Nagrody Mediów Niptel, a branżowy portal Muzykafilmowa.pl już po raz czwarty z rzędu ogłosił go Wydarzeniem Roku. Docenili go także dziennikarze hollywoodzkiego magazynu Variety, którzy zestawili FMF w jednym rzędzie z takimi znakomitymi festiwalami jak hiszpańska Ubeda, belgijski Ghent Film Festival, czy organizowany na Teneryfie Film Music Festival. Dyrektorem programowym festiwalu jest Robert Piaskowski. Więcej: www.fmf.fm.