Aż cztery statuetki Orłów ? Polskich Nagród Filmowych, uznawanych za najważniejsze w branży ? otrzymał wczoraj film Obława w reż. Marcina Krzyształowicza. Obraz uznano najlepszym filmem minionego roku, nagrodzono także zdjęcia Arkadiusza Tomiaka, dźwięk (realizacja: Barbara Domaradzka i Piotr Domaradzki) oraz kostiumy (autorstwa Magdaleny Rutkiewicz-Luterek). Uroczysta gala odbyła się wieczorem w Teatrze Narodowym w Warszawie. Przypominamy, że koproducentem Obławy jest Krakowskie Biuro Festiwalowe.
Najnowszy film Marcina Krzyształowicza otrzymał w tym roku rekordową liczbę nominacji ? aż 10. O nagrody walczył m.in. w kategoriach: Najlepszy scenariusz, Najlepsza drugoplanowa rola męska i kobieca, a także Najlepsza reżyseria.
Przypominamy, że zdjęcia do Obławy rozpoczęły się 15 listopada 2011 roku i trwały do 20 stycznia 2012 roku. Realizowano je m.in. w nowosądeckim Rytrze oraz Słomnikach pod Krakowem. Producentem Obławy jest Skorpion Arte (Ki, Księstwo), a koproducentami: Krakowskie Biuro Festiwalowe, Telekomunikacja Polska, ORKA Studio Postprodukcyjne oraz Non Stop Film Service. Obława jest współfinansowana przez Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz Regionalny Fundusz Filmowy w Krakowie ze środków budżetu Gminy Miejskiej Kraków i Województwa Małopolskiego. Film trafił do kin 19 października zeszłego roku.
Obława to trzymający w napięciu, nowocześnie skonstruowany wojenny thriller. Jak zaznaczają twórcy, skomplikowana intryga ukazuje prawdziwe oblicze okupacji z perspektywy partyzanta, który zmaga się nie tylko z Niemcami, ale także zdrajcami w polskich szeregach i – co najtrudniejsze – własną, mroczną przeszłością. Jak mówił obsadzony w głównej roli Marcin Dorociński – laureat nagrody dla najlepszego aktora na ostatnim Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych – Obława to niezwykła historia o sile i słabości charakteru zwykłych ludzi. Scenariusz Marcina Krzyształowicza jest bardzo inspirujący, bez trudu uruchomił moją wyobraźnię.
U boku Dorocińskiego, w zaskakującej i zrywającej z dotychczasowym wizerunkiem aktora roli czarnego charakteru, wystąpił Maciej Stuhr, a jego filmową żonę gra specjalistka od błyskotliwych, charakterystycznych kreacji Sonia Bohosiewicz. Ważnymi elementami wielopiętrowej rozgrywki między głównymi bohaterami są Pestka (powracająca do dramatycznego repertuaru Weronika Rosati) i porucznik Mak (Andrzej Zieliński). – Obława to opowieść o zdradzie i zemście, o winie, karze, poczuciu honoru i wierności. Nie ma tu martyrologicznego patosu i pomnikowego bohaterstwa ? mówi reżyser.
Autorem zdjęć do Obławy jest Arkadiusz Tomiak (Zero, Daas, Symetria, Kołysanka), scenografię opracował Grzegorz Skawiński (Cisza, Katyń, Generał. Zamach na Gibraltarze), za kostiumy odpowiedzialna była Magdalena J. Rutkiewicz (Boisko bezdomnych, Róża), za charakteryzację Ewa Drobiec (Śluby panieńskie, Róża, Pułkownik Kwiatkowski), a za montaż Wojciech Mrówczyński (Pręgi, Galerianki) i Adam Kwiatek (Czas surferów).
Polskie Nagrody Filmowe są przyznawane w 17 kategoriach: Najlepszy Film, Najlepsza Główna Rola Męska, Najlepsza Główna Rola Kobieca, Najlepsza Reżyseria, Najlepszy Scenariusz, Osiągnięcia Życia, Najlepsza Drugoplanowa Rola Męska, Najlepsza Drugoplanowa Rola Kobieca, Najlepsze Zdjęcia, Najlepsza Scenografia, Najlepsza Muzyka, Najlepsze Kostiumy, Najlepszy Montaż, Najlepszy Dźwięk, Najlepszy Film Europejski, Odkrycie Roku oraz we wprowadzonej w tegorocznej edycji kategorii – Najlepszy Film Dokumentalny.
Przypominamy, że zdjęcia do Obławy rozpoczęły się 15 listopada 2011 roku i trwały do 20 stycznia 2012 roku. Realizowano je m.in. w nowosądeckim Rytrze oraz Słomnikach pod Krakowem. Producentem Obławy jest Skorpion Arte (Ki, Księstwo), a koproducentami: Krakowskie Biuro Festiwalowe, Telekomunikacja Polska, ORKA Studio Postprodukcyjne oraz Non Stop Film Service. Obława jest współfinansowana przez Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz Regionalny Fundusz Filmowy w Krakowie ze środków budżetu Gminy Miejskiej Kraków i Województwa Małopolskiego. Film trafił do kin 19 października zeszłego roku.
Obława to trzymający w napięciu, nowocześnie skonstruowany wojenny thriller. Jak zaznaczają twórcy, skomplikowana intryga ukazuje prawdziwe oblicze okupacji z perspektywy partyzanta, który zmaga się nie tylko z Niemcami, ale także zdrajcami w polskich szeregach i – co najtrudniejsze – własną, mroczną przeszłością. Jak mówił obsadzony w głównej roli Marcin Dorociński – laureat nagrody dla najlepszego aktora na ostatnim Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych – Obława to niezwykła historia o sile i słabości charakteru zwykłych ludzi. Scenariusz Marcina Krzyształowicza jest bardzo inspirujący, bez trudu uruchomił moją wyobraźnię.
U boku Dorocińskiego, w zaskakującej i zrywającej z dotychczasowym wizerunkiem aktora roli czarnego charakteru, wystąpił Maciej Stuhr, a jego filmową żonę gra specjalistka od błyskotliwych, charakterystycznych kreacji Sonia Bohosiewicz. Ważnymi elementami wielopiętrowej rozgrywki między głównymi bohaterami są Pestka (powracająca do dramatycznego repertuaru Weronika Rosati) i porucznik Mak (Andrzej Zieliński). – Obława to opowieść o zdradzie i zemście, o winie, karze, poczuciu honoru i wierności. Nie ma tu martyrologicznego patosu i pomnikowego bohaterstwa ? mówi reżyser.
Autorem zdjęć do Obławy jest Arkadiusz Tomiak (Zero, Daas, Symetria, Kołysanka), scenografię opracował Grzegorz Skawiński (Cisza, Katyń, Generał. Zamach na Gibraltarze), za kostiumy odpowiedzialna była Magdalena J. Rutkiewicz (Boisko bezdomnych, Róża), za charakteryzację Ewa Drobiec (Śluby panieńskie, Róża, Pułkownik Kwiatkowski), a za montaż Wojciech Mrówczyński (Pręgi, Galerianki) i Adam Kwiatek (Czas surferów).
Polskie Nagrody Filmowe są przyznawane w 17 kategoriach: Najlepszy Film, Najlepsza Główna Rola Męska, Najlepsza Główna Rola Kobieca, Najlepsza Reżyseria, Najlepszy Scenariusz, Osiągnięcia Życia, Najlepsza Drugoplanowa Rola Męska, Najlepsza Drugoplanowa Rola Kobieca, Najlepsze Zdjęcia, Najlepsza Scenografia, Najlepsza Muzyka, Najlepsze Kostiumy, Najlepszy Montaż, Najlepszy Dźwięk, Najlepszy Film Europejski, Odkrycie Roku oraz we wprowadzonej w tegorocznej edycji kategorii – Najlepszy Film Dokumentalny.