?Władze Wrocławia chcą, żeby najcenniejsza część miasta została uznana za Park Kulturowy. To pozwoli, wzorem Krakowa, skuteczniej walczyć z zalewem reklam” ? pisze w tekście ?Posprzątają Stare Miasto. Znaleźli patent na Reklamy” Beata Maciejewska. Tekst ukazał się dziś (8 marca, piątek) we wrocławskim wydaniu Gazety Wyborczej.
Na łamach Gazety Wyborczej we Wrocławiu od miesiąca trwa dyskusja pod hasłem „Posprzątajmy Wrocław”, dotycząca uporządkowania przestrzeni publicznej i walki z reklamami zaśmiecającymi miasto
?Szansą na zmianę może być uznanie najcenniejszej części Wrocławia za Park Kulturowy. Tak zrobił Kraków, co dało władzom miasta realne narzędzia do egzekwowania dbałości o estetykę, potraktowania elewacji budynków czy płotów jak części przestrzeni publicznej” ? pisze Beata Maciejewska i zapowiada, ze wrocławscy urzędnicy za dwa tygodnie przyjadą do Krakowa by przyjrzeć się jak w naszym mieście egzekwowane są ustalenia dotyczące ochrony Parku Kulturowego.
?Szansą na zmianę może być uznanie najcenniejszej części Wrocławia za Park Kulturowy. Tak zrobił Kraków, co dało władzom miasta realne narzędzia do egzekwowania dbałości o estetykę, potraktowania elewacji budynków czy płotów jak części przestrzeni publicznej” ? pisze Beata Maciejewska i zapowiada, ze wrocławscy urzędnicy za dwa tygodnie przyjadą do Krakowa by przyjrzeć się jak w naszym mieście egzekwowane są ustalenia dotyczące ochrony Parku Kulturowego.