Dzisiaj (2 czerwca) muzyka znana z Festiwali Piosenki w Opolu zagościła na krakowskim Rynku Głównym, gdzie w ramach Święta Miasta odbyła się specjalna Lekcja Śpiewania, tradycyjnie zorganizowana przez Bibliotekę Polskiej Piosenki. Przygotowano 3000 darmowych śpiewników, z których tłumnie zgromadzeni mieszkańcy oraz turyści mogli wyśpiewać kilkadziesiąt przebojów… Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu.
Na scenie pojawił się również Prezydent Krakowa prof. Jacek Majchrowski, Krzysztof Kowałko Wiceprezydent Opola oraz Jarosław Wasik Dyrektor Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu. Na zaproszenie Prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego, przybyli wraz z wiceprezydentem Opola mieszkańcy stolicy polskiej piosenki.
Na scenie pojawił się również Prezydent Krakowa prof. Jacek Majchrowski, Krzysztof Kowałko Wiceprezydent Opola oraz Jarosław Wasik Dyrektor Muzeum Polskiej Piosenki w Opolu. Na zaproszenie Prezydenta Krakowa Jacka Majchrowskiego, przybyli wraz z wiceprezydentem Opola mieszkańcy stolicy polskiej piosenki.
Dlaczego w Krakowie?
?Kraków dał w początkowych latach festiwalu solidne podwaliny pod sukces tej ogólnopolskiej imprezy” ? odpowiada Waldemar Domański, dyrektor Biblioteki Polskiej Piosenki. ?Wystarczy wymienić choćby Ewę Demarczyk, Mieczysława Święcickiego z Piwnicy pod Baranami, Andrzeja Zielińskiego ze Skaldów, Marka Grechutę, Zbigniewa Wodeckiego, Andrzeja Sikorowskiego z zespołem Pod Budą, Grzegorza Turnaua, Andrzeja Zauchę, Przemysława Brannego, Jacka Wójcickiego, Katarzynę Jamróz ale też Maanam, Korę Jackowską, Tropicale Thaiti Granda Banda czy Wawele.
Swojego talentu nie szczędzili również krakowscy kompozytorzy i poeci, m.in. Zygmunt Konieczny, Jan Kanty Pawluśkiewicz, Tadeusz Śliwiak, Leszek Aleksander Moczulski, Wisława Szymborska czy autor muzyki do przeboju Kasi Sobczyk ?O mnie się nie martw” Józef Krzeczek. ?Już tylko na podstawie tych kilku nazwisk i faktów gołym okiem widać twórczy wkład i wieloletnie związki Krakowa z festiwalem opolskim” ? podkreśla dyrektor BPP.
Aby je ostatecznie potwierdzić, Na krakowskim Rynku zaśpiewali studenci Wydziału Aktorskiego PWST w Krakowie, a na pianinie zagrała Ewa Kornecka, dyrektor muzyczny kabaretu Loch Camelot, która w 1986 r. otrzymała w Opolu nagrodę Ministra Kultury i Sztuki za całokształt twórczości.
Lekcję Śpiewania ?Przeboje opolskiego festiwalu” zorganizowała Krakowska Biblioteka Polskiej Piosenki we współpracy z opolskim Muzeum Polskiej Piosenki.[nggallery id=936]
?Kraków dał w początkowych latach festiwalu solidne podwaliny pod sukces tej ogólnopolskiej imprezy” ? odpowiada Waldemar Domański, dyrektor Biblioteki Polskiej Piosenki. ?Wystarczy wymienić choćby Ewę Demarczyk, Mieczysława Święcickiego z Piwnicy pod Baranami, Andrzeja Zielińskiego ze Skaldów, Marka Grechutę, Zbigniewa Wodeckiego, Andrzeja Sikorowskiego z zespołem Pod Budą, Grzegorza Turnaua, Andrzeja Zauchę, Przemysława Brannego, Jacka Wójcickiego, Katarzynę Jamróz ale też Maanam, Korę Jackowską, Tropicale Thaiti Granda Banda czy Wawele.
Swojego talentu nie szczędzili również krakowscy kompozytorzy i poeci, m.in. Zygmunt Konieczny, Jan Kanty Pawluśkiewicz, Tadeusz Śliwiak, Leszek Aleksander Moczulski, Wisława Szymborska czy autor muzyki do przeboju Kasi Sobczyk ?O mnie się nie martw” Józef Krzeczek. ?Już tylko na podstawie tych kilku nazwisk i faktów gołym okiem widać twórczy wkład i wieloletnie związki Krakowa z festiwalem opolskim” ? podkreśla dyrektor BPP.
Aby je ostatecznie potwierdzić, Na krakowskim Rynku zaśpiewali studenci Wydziału Aktorskiego PWST w Krakowie, a na pianinie zagrała Ewa Kornecka, dyrektor muzyczny kabaretu Loch Camelot, która w 1986 r. otrzymała w Opolu nagrodę Ministra Kultury i Sztuki za całokształt twórczości.
Lekcję Śpiewania ?Przeboje opolskiego festiwalu” zorganizowała Krakowska Biblioteka Polskiej Piosenki we współpracy z opolskim Muzeum Polskiej Piosenki.[nggallery id=936]