Codziennie każdy z nas mija dziesiątki, a nawet setki reklamowych billboardów. Tak mocno wrosły w nasz krajobraz, że na ogół nie zwracamy na nie szczególnej uwagi. Już dziś rusza jednak nowa turystyczna kampania promocyjna Małopolski oraz Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej (MSIT) i trudno będzie nie zwrócić uwagi na niezwykłe, wielkoformatowe plakaty regionu. Jeszcze nigdy bowiem na reklamowym nośniku nie zawieszono? sznura dużych, małopolskich korali. W taki właśnie niekonwencjonalny sposób, Województwo Małopolskie chce zachęcić turystów do korzystania z oferty regionu, a także promować sieć MSIT i portal www.visitmalopolska.pl.
– Inaugurowana dziś kampania to kolejny projekt promocyjny Małopolski, który opiera się na niestandardowych rozwiązaniach ? mówi Marek Sowa, Marszałek Województwa Małopolskiego. – Małopolska jest jednym z najpopularniejszych turystycznie regionów w Polsce, niemniej jednak cały czas zachęcamy nowych gości do przyjazdu, a tych, którzy już kiedyś do nas zawitali ? zapraszamy do ponownych odwiedzin. Niekonwencjonalne pomysły promocyjne pozwalają jeszcze mocniej zwracać uwagę turystów na Małopolskę i kreować jej rozpoznawalność, jako regionu znakomitych możliwości odpoczynku i spędzania wolnego czasu ? podkreśla marszałek Sowa.
Głównym elementem kampanii prowadzonej pod hasłem ?Zwracamy uwagę na Małopolskę? są nietypowe billboardy w wydaniu 3D, czyli wzbogacone o trójwymiarowy element ? sznur czerwonych kul-korali. Koral, jako element przewodni kampanii, to nie przypadek. Od kilku już bowiem lat, to właśnie motyw Korala Małopolskiego, zakorzenionego w tradycyjnych strojach regionalnych, jest znakiem rozpoznawczym turystycznej marki województwa. Symbolizując bogactwo atrakcji czekających na turystów, wykorzystywany jest ? w coraz to nowych odsłonach
i interpretacjach ? w kolejnych kampaniach promocyjnych.
W billboardach uwagę odbiorców przykuje z pewnością także mocny, kontrastowy akcent kolorystyczny: zestawienie zieleni tła z czerwienią trójwymiarowych, przestrzennych korali. Zielone tło ? poza walorem wizualnym ? jest nawiązaniem do identyfikacji Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej (MSIT). Organizatorzy kampanii chcą w ten sposób zachęcić do korzystania z sieci punktów MSIT (obecnie to 33 placówki, a w najbliższym czasie do MSIT przyjęci zostaną nowi uczestnicy), które odwiedzających region turystów inspirują do odkrywania różnorodności
Małopolski, świadcząc kompleksowe usługi informacyjne.
W sumie w trakcie kampanii wykorzystanych zostanie 30 nośników wielkoformatowych, rozmieszczonych w województwach mazowieckim, śląskim, świętokrzyskim i w samej Małopolsce. Te ostatnie skierowane są do tych wszystkich, którzy odwiedzą tego lata województwo. To element
całościowej strategii kreowania i umacniania turystycznej marki regionu. ? To naturalne, że Małopolskę rozsławiają w dużej mierze te największe, najbardziej znane miejsca na turystycznej mapie, jak Kraków czy Wieliczka. Niemniej jednak, bardzo zależy nam na utrwalaniu marki regionu, w którym kryje się przecież szereg innych, wartych odwiedzenia atrakcji ? deklaruje Elżbieta Kantor, dyrektor Departamentu Turystyki, Sportu i Promocji w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego.
Plan kampanii przewiduje także dystrybucję ponad dwunastu tysięcy niewielkich ulotek, tzw. wlepek. Podobne do popularnych karteczek samoprzylepnych do notowania, wlepki zostaną rozprowadzone w województwach objętych kampanią. ? Zachęcam, aby poszukiwać na tablicach ogłoszeń rzucających się w oczy, czerwono-zielonych wlepek. Dla zwiedzających nasze województwo została przygotowana specjalna wakacyjna propozycja. Na wlepkach będzie można znaleźć kod QR i za jego pomocą wejść na stronę www.visitmalopolska.pl (poprzez banner z motywem korala, na stronie głównej). W dedykowanym serwisie internetowym wszyscy zainteresowani znajdą szczegóły naszej akcji ?Małopolska za mniej – zobacz więcej? ? zaprasza Leszek Zegzda, Prezes Małopolskiej Organizacji Turystycznej.
Warto podkreślić, że inaugurowana właśnie letnia kampania, to dopiero początek intensywnych działań promocyjnych, jakie Województwo zaplanowało do końca bieżącego roku. Będzie ? jak przystało na promocję turystyczną Małopolski ? oryginalnie, interaktywnie oraz oczywiście? koralowo. – Koral Małopolski połączy ludzi w ramach interaktywnych telemostów, Koralowy Kamper dotrze do najciekawszych zakątków regionu, w zaskakujący sposób zaprosimy na zimę i na narty do Małopolski ? zapowiada dyrektor Elżbieta Kantor.
Organizatorem kampanii ?Zwracamy uwagę na Małopolskę? jest Województwo Małopolskie wspólnie z Małopolską Organizacją Turystyczną. Projekt zrealizowano ze środków finansowych Województwa Małopolskiego w ramach konkursu ofert na realizację zdań publicznych Województwa
Małopolskiego w dziedzinie turystyki związanych z utrzymaniem trwałości i rozwojem Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej ?MSIT?.