Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu uruchomi od 16 października zastępczą linię autobusową nr 750, kursującą na trasie Dworzec Płaszów – Dworcowa – Powstańców Wielkopolskich – Gromadzka – Płaszów Tunel. Takie rozwiązanie ułatwi przemieszczanie się między ulicami Prokocimską a Gromadzką , po zamknięciu tunelu ciepłowniczego koło dworca Płaszów.
Przypomnijmy, że po rozpoczęciu budowy linii szybkiego tramwaju pomiędzy ulicami Lipską a Wielicką konieczne było zamknięcie tunelu ciepłowniczego w rejonie dworca Płaszów, wykorzystywanego głównie przez pieszych, a także rowerzystów. Aby ułatwić przemieszczanie się między ulicami Prokocimską a Gromadzką, Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu uruchomi od 16 października zastępczą linię autobusową nr 750, kursującą na trasie Dworzec Płaszów – Dworcowa – Powstańców Wielkopolskich – Gromadzka – Płaszów Tunel. Linia będzie wykonywać trzy kursy rano i trzy kursy w godzinach popołudniowych. ?Czekamy na uwagi odnośnie funkcjonowania autobusu, by jak najlepiej dostosować rozkład jazdy do potrzeb pasażerów” ? mówi Michał Pyclik, rzecznik prasowy ZIKIT. Ewentualne zmiany zostaną wprowadzone pod koniec listopada.
Budowa linii szybkiego tramwaju między Lipską a Wielicką ma potrwać 2 lat. Jej głównym elementem będzie estakada dla tramwajów, rowerzystów i pieszych. Obiekt będzie się składać z dwóch części, z których jedna pobiegnie nad torami kolejowymi, druga ? nad istniejącym układem drogowym. Łączna długość estakady wyniesie ponad 600 metrów. Przy okazji zostaną przebudowane ulice Saska, Gromadzka, Prokocimska i Żołnierska. Cała nowa linia szybkiego tramwaju będzie miała ponad 2 km długości.
Po realizacji, odcinek torowiska między ulicami Lipską a Wielicką wejdzie w skład linii krakowskiego szybkiego tramwaju Północ-Południe. Obecnie tramwaje kursujące na tym kierunku jeżdżą ulicami Wielicką, Limanowskiego, Starowiślną i Dietla. Po oddaniu nowego torowiska czas przejazdu tramwajów między Kurdwanowem a Krowodrzą Górka skróci się o ponad 5 minut.
Wartość kontraktu z firmą Mota ? Engil Central Europe S.A. opiewa na kwotę 150 mln zł. Inwestycja jest współfinansowania ze środków Unii Europejskiej.
Autobus nr 750 ułatwi komunikację między Płaszowem a Gromadzką
