Prezentacja autobusów wyposażonych w najnowocześniejsze ekologiczne silniki Euro 6, przejażdżka po mieście, konkurs fotograficzny, konkurs rysunkowy dla przedszkolaków, spotkanie z organizatorami komunikacji miejskiej w Krakowie oraz z producentami autobusów EURO 6 ? czekają na mieszkańców już w ten czwartek, 31 lipca w ramach Dnia Otwartego Ekologicznej Komunikacji Miejskiej w Krakowie organizowanego przez Mobilis Sp. z o.o.
Początek o godz. 11.00 na Placu Wielkiej Armii Napoleońskiej (pod Centrum Obsługi Ruchu Turystycznego przy Wawelu). Wydarzenie objął honorowym patronatem Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski.
Organizatorem imprezy jest Mobilis Sp. z o.o. przy współudziale: Urzędu Miasta Krakowa, ZiKiT, Mercedes Benz, AMZ Kutno, Millennium Leasing.
Serdecznie zapraszamy mieszkańców na to święto ekologii, podczas którego śmiało będzie można powiedzieć, że w obliczu wprowadzania nowoczesnych rozwiązań komunikacyjnych, kwitnie konkurencja przewoźników na rzecz ochrony środowiska ? mówi Prezes Mobilis sp. z o.o. Eugeniusz Szymonik.
Od 1 sierpnia mieszkańcy oraz turyści w Krakowie będą podróżowali nowoczesnymi autobusami miejskimi z silnikiem typu Euro 6. Blisko 70 z nich należy do warszawskiej spółki Mobilis. Oprócz komfortu pojazdy te znacznie przyczynią się do poprawy jakości powietrza w warunkach miejskich. Zgodnie z umową zawartą pomiędzy ZiKiT a Mobilis, warszawska spółka będzie woziła mieszkańców Krakowa przez najbliższych 10 lat. Autobusy, o których mowa, to City Smile CS10LF i City Smile 12LF polskiego producenta AMZ Kutno, oraz 18 metrowe Conecto G Mercedes-Benz sfinansowane przez Millennium Leasing.
Pojazdy te zapewnią komfortową, bezpieczną jazdę po mieście. Są wykonane ze stali odpornej na korozję i co istotne, niskopodłogowe, a więc przyjazne niepełnosprawnym oraz osobom starszym. Większą część taboru stanowią przegubowce Mercedesy Conecto G, wyposażone w pełną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej oraz klimatyzację kabiny kierowcy. Oba typy autobusów posiadają dynamiczny system informacji pasażerskiej, wraz z komunikatami głosowej zapowiedzi. Bezpieczeństwo pasażerów podnosi z kolei monitoring wnętrza.
Bezpieczne i dobrze wyposażone pojazdy to jedno, ale krakowskiemu projektowi przyświecał jeszcze jeden ważny cel: wprowadzenie na rynek usług miejskich takich autobusów, które w znacznej mierze przyczynią się do poprawy środowiska naturalnego. Ten plan właśnie się spełnia. Silniki Euro 6 należą do absolutnie najświeższej i najbardziej wyśrubowanej elity w zakresie ekologii ? opowiada Eugeniusz Szymonik, Prezes Mobilis sp. z o.o. Poruszając się po mieście, będą stanowić swoiste filtry oczyszczające atmosferę w aglomeracji krakowskiej. Powietrze wielkomiejskie, w wyniku pracy starych silników na benzynę lub ropę, jest nasycone szkodliwymi związkami, takimi jak podtlenki azotu, tlenek węgla, tlenki azotu, lotne węglowodory czy tlenki siarki. Do tego należy doliczyć trujące związki wydobywające się z przemysłowych kominów, nie wspominając o smogu z pieców grzewczych. Dzięki pracy silnika Euro 6 związki szkodliwe są zasysane z atmosfery, a przechodząc przez silnik i inne urządzenia, ulegają ekologicznemu rozkładowi i przeróbce. Silnik wydziela w efekcie tak obojętne dla środowiska substancje jak azot, woda czy dwutlenek węgla. Nie tylko więc nie zanieczyszcza środowiska, ale przyczynia się do likwidacji niebezpiecznego smogu, który w Krakowie stanowi spory problem. Szkodliwe składniki spalin z silników Euro 6 są wydzielane tylko w śladowych ilościach.
Od stycznia 2014 roku wszyscy producenci autobusów z krajów unijnych są już zobowiązani do produkcji pojazdów wyłącznie napędzanych silnikiem Euro 6. Grupa Mobilis respektuje te wytyczne. Od samego początku istnienia staramy się podążać w duchu nowoczesności, z poszanowaniem prawa oraz ochrony środowiska ? podkreśla Eugeniusz Szymonik. Dla nas silniki Euro 6 w autobusach to znak odpowiedzialności społecznej, którą realizujemy w firmie z powodzeniem od ćwierć wieku. Jak zauważa szef Grupy Mobilis, pojazdy wyposażone w silniki Euro 6 są ciche, ekologiczne i oszczędne. W porównaniu z normą Euro 0 z 1990 roku czy też Euro 1, wprowadzoną trzy lata później, limity emisji szkodliwych substancji, które dostają się do atmosfery, zmalały o odpowiednio: 98%, 95%, 89% i 97%.