Na rynku pojawia się coraz więcej agencji kreatywnych, które łączą specjalistów z różnych dziedzin, jednocześnie poszukując osób, które będą płynnie i kreatywnie poruszać się w szeroko pojętej rzeczywistości wirtualnej. Wydział Sztuki Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie wyszedł naprzeciw potrzebom rynku pracy tworząc kierunek Digital Design ? jedyny taki w Polsce.
Student Digital Design to artysta w przestrzeni wirtualnej, kierunek stworzono, by wypełniał lukę pomiędzy informatykami i programistami, a pracownikami przemysłu kreatywnego, artystami i projektantami. Digital Design cieszy się dużą popularnością, rekrutacja na studia licencjackie już się zakończyła. Wszyscy zainteresowani mogą jeszcze zgłaszać się na studia magisterskie, zapisy trwają do 19 września.
Nie jest to kierunek, który kształci specjalistów z wąskich dziedzin. Student będzie wyposażony w szeroki zestaw umiejętności przydatnych w branżach kreatywnych i IT, sam więc może zdecydować o tym, gdzie i w jakim charakterze chce pracować. Jest to nowoczesne podejście do wymogów rynku pracy. ? Branża kreatywna nie jest zainteresowana jedynie osobami o wąskich specjalizacjach, lecz głównie ludźmi o szerokiej wiedzy ogólnej i profilu umiejętności oraz kompetencji pozwalającej zaakceptować specyficzne środowisko pracy, w którym główną walutą jest pomysł ? mówi Mateusz Borowiec z Agencji Kreatywnej Alchemia.
Digital designerzy będą mieli otwarte drzwi jako graficy komputerowi, webdesignerzy, artyści multimedialni, a także jako pracownicy mediów, centrów promocji oraz agencji reklamowych.
? Widzielibyśmy absolwenta Digital Design w naszym zespole ? mówi Edyta Kądzioła, Creative Director w ATOM Media Interaktywne. ? Jeśli chodzi o umiejętności, jakie cenimy sobie w pracy w naszej agencji, to najważniejsze wydają nam się umiejętność kreatywnego poszukiwania rozwiązań multimedialnych, a także poszukiwania indywidualnych rozwiązań projektowych uwzględniających estetyczne i użytkowe funkcje projektu. Absolwent kierunku Digital Design mógłby znaleźć u nas pracę w dziale Design jako grafik albo w dziale IT jako junior webdeveloper ? dodaje Tomasz Gołacki, CEO w ATOM Media Interaktywne.
Digital Design jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku pracy. Studenci wybierający ten kierunek przyznają, że w ciekawy sposób łączy ich szerokie zainteresowania oraz pomaga rozwijać pasje. Część z nich wiąże swoją przyszłość z agencjami reklamowymi, widzą siebie jako projektantów graficznych oraz grafików komputerowych.
Specjaliści są zdania, że branża potrzebuje ludzi kreatywnych, ale jednocześnie przygotowanych technicznie do pracy w przestrzeni wirtualnej.
* http://www.itkultura.up.krakow.pl/digital/10 (szczegóły dotyczące rekrutacji)