Na 21 listopada planowane jest uruchomienie sygnalizacji świetlnej na al. Jana Pawła II na wysokości Centrum E. To element projektu ?Rozwój Systemu Zarządzania Transportem Publicznym”, który zakłada objęcie krakowskich skrzyżowań inteligentnym systemem sterowania ruchem.
W ramach realizacji II etapu projektu ?Rozwój Systemu Zarządzania Transportem Publicznym” na 21 listopada planowane jest uruchomienie sygnalizacja świetlna na al. Jana Pawła II na wysokości Centrum E. W ramach wykonanej modernizacji sygnalizacja pojawi się też na przejściu dla pieszych na wysokości SP nr 80 (przejście oddalone od wlotu ul. Gajocha), które będzie powiązane z istniejącą do tej pory sygnalizacją.
Wkrótce inteligentne rozwiązania pojawią się też na innych nowohuckich skrzyżowaniach. Do końca roku zostanie uruchomiony nowy program sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i Zachemskiego. – Z uwagi na częste kolizje między samochodami i tramwajami oraz ograniczoną widoczność przy skręcie w lewo z al. Jana Pawła II, nad pasem wewnętrznym zostaną wprowadzone równocześnie dwa sygnalizatory ? kierunkowy dla pojazdów skręcających w lewo oraz osobny dla pojazdów jadących na wprost. Takie rozwiązanie ma na celu zachowanie możliwości przejazdu z dwóch pasów ruchu na wprost. Podobna sygnalizacja działa na skrzyżowaniu ulic Zakopiańska ? Brożka ? Tischnera ? Wadowicka ? wyjaśnia Michał Pyclik z ZIKIT.
Nowy program sygnalizacji świetlnej będzie też do końca roku uruchomiony na skrzyżowaniu ul. Kocmyrzowskiej ? Obrońców Krzyża. Zostanie tam zastosowany program akomodacyjny uwzględniający priorytet dla tramwajów.
Nowo wprowadzane programy sygnalizacji świetlnej będą po uruchomieniu monitorowane, a w przypadku stwierdzenia konieczności dostosowania programu do bieżącego układu natężeń ruchu zostaną wprowadzone poprawki.