2014 był kolejnym rekordowym rokiem krakowskiego lotniska. Port przekroczył liczbę 3,8 mln obsłużonych pasażerów mimo prac inwestycyjnych prowadzonych w części pasażerskiej oraz operacyjnej. Kraków Airport pozyskał również duże, prestiżowe linie lotnicze, które w 2015 r. rozpoczną regularne loty ze stolicy Małopolski.
W 2014 roku w Kraków Airport obsłużono 3 817 792 podróżnych, czyli o 5% więcej niż rok wcześniej i odnotowano 35 560 operacji lotniczych, o 7% mniej niż w roku 2013. Najwięcej pasażerów zostało odprawionych w sierpniu – prawie 400 tys. osób, a dobowy rekord odnotowano 2 września – 15 488 pasażerów.
W ubiegłym roku Kraków miał 66 regularnych połączeń z 62 portami w 20 krajach. Przewoźnicy uruchomili 8 nowych połączeń rozkładowych (Shannon i Gdańsk ? Ryanair, Bruksela ? Brussels Airlines, Barcelona El Prat ? Vueling, Hamburg ? easyJet, Split, Heringsdorf i Zielona Góra ? Eurolot), a touroperatorzy dwie nowe destynacje czarterowe (Bodrum i Lanzarote).
W roku 2014 najpopularniejsze kierunki z/do Krakowa to (podobnie jak rok wcześniej) Londyn, Warszawa i Frankfurt, a w czarterach Antalya. Spośród nowych połączeń rozkładowych największą popularnością cieszył się Shannon (Ryanair), zaś wśród czarterów Bodrum.
W ubiegłym roku największymi przewoźnikami pod względem liczby obsłużonych pasażerów w Kraków Airport byli: Ryanair (niemal 1,7 mln obsłużonych pasażerów), easyJet (498 tys. pasażerów) i Lufthansa (453 tys. pasażerów). Największe wzrosty pod względem wielkości ruchu pasażerskiego odnotowano w przypadku następujących przewoźników: Lufthansa (+68 tys.), Norwegian (+47 tys.), easyJet (+41 tys.).
W 2014 r. najczęściej pasażerowie korzystali z połączeń pomiędzy Krakowem a Wielką Brytanią, Niemcami i Włochami. Największe wzrosty ruchu pasażerskiego zanotowano w przypadku ruchu z/do Norwegii (+50 tys.), Szwajcarii (+49 tys.) i Polski (+38 tys.). Tradycyjnie już największy udział w ruchu pasażerskim w Kraków Airport miały tanie linie ? 66%. Przewoźnicy tradycyjni to 30%, zaś czartery 4%. W roku 2013 na krakowskim lotnisku operowało 15 przewoźników – 9 tradycyjnych i 6 linii niskokosztowych. Najczęściej wybierani przewoźnicy to Ryanair (wśród tanich linii), Lufthansa (przewoźnicy tradycyjni) i Travel Service (czartery).
W roku 2015 operowanie z krakowskiego lotniska rozpoczną trzy duże linie lotnicze, oferujące dobry serwis dla biznesu oraz ciekawą ofertę tranzytową. Dla British Airways i Swiss International Air Lines będzie to powrót po kilkuletniej przerwie, dla KLM debiut. Uruchamiają one połączenia do Amsterdamu Schiphol (KLM, codziennie od 18 maja), największego europejskiego lotniska Londyn Heathrow (British Airways, 4 razy w tygodniu od 1 maja) i Zurychu (Swiss, 4 razy w tygodniu od 1 maja). Czwartą nowością są loty do Lyonu (easyJet, 3 razy w tygodniu, od 29 marca).
Nowe kierunki czarterowe to Comiso na Sycylii i Fuerteventura.
Tradycyjnie do rozkładu letniego wrócą wakacyjne kierunki Ryanaira, m. in. Barcelona, Cagliari, Trapani, eurolotu ? Dubrownik i Split oraz Vuelinga ? Barcelona El Prat. W sezonie letnim Norwegian zwiększy częstotliwość lotów do dwóch miast ? Kopenhagi (o dwa tygodniowo) i Bergen (o jeden).
W 2014 r. zakończyły się prace przy budowie hotelu. Hilton Garden Inn od listopada przyjmuje gości. W części operacyjnej lotniska ukończono prace przy modernizacji dróg Alfa, Charlie, Golf, Juliett. Trwają roboty związane z wymianą nawierzchni na drogach Bravo i Fokstrot. Są one prowadzone etapowo, by możliwe było wykonywanie operacji lotniczych. Do końca roku wyremontowane zostaną wszystkie drogi kołowania.
W końcową fazę wkraczają prace przy rozbudowie płyty postojowej w części północno-wschodniej. Cztery nowe miejsca dla samolotów kodu C zostaną oddane do użytku latem. Już od kilku miesięcy funkcjonuje pierwsze z nowych miejsc postojowych przy budynku administracyjno-technicznym.
W lipcu 2015 r. rozpocznie funkcjonowanie nowa część terminala pasażerskiego. Do końca roku będą trwały prace modernizacyjne w obecnie działającym budynku.
W nowej części terminala na ukończeniu jest montaż systemu transportu i kontroli bagażu. Trwa montaż instalacji elektrycznej i klimatyzacyjnej. Gotowa jest konstrukcja kładki łączącej terminal z garażem wielopoziomowym i przystankiem kolejki. Gotowe są dwie z trzech wież przyrękawowych. Na ukończeniu jest szklana elewacja od strony płyty postojowej. Za kilka tygodni rozpocznie się montaż szklanej części pryzmatu na południowej elewacji budynku. Zostanie do tego wykorzystane prawie pół hektara szkła.
W lipcu oprócz nowej części terminala będzie gotowy przebudowany wewnętrzy układ komunikacyjny, kładka i przystanek kolejki. W nowym budynku znajdą się m.in. sala odbioru bagaży, stanowiska kontroli bezpieczeństwa i poczekalnie odlotowe. Pasażerowie będą mogli skorzystać ze stanowisk do samodzielnej odprawy biletowej, szybkiej odprawy (fast line), nowego salonu Business Lounge, nowej restauracji, dwóch sklepów wolnocłowych, pokoi rodzinnych i placu zabaw. Docelowo (do końca roku) w terminalu będzie działać nowoczesny kompleks VIP i General Aviation (ponad 1000 m2 z indywidualnym ciągiem kontroli bezpieczeństwa, z dostępem do części handlowej), czytelnie – miejsca do relaksu z możliwością skorzystania z e-booków, czasopism i książek oraz Centrum Edukacji Lotniczej, w którym każdy będzie mógł poznać, w sposób bardzo ciekawy i przystępny, tajniki lotnictwa cywilnego.
Wiosną zostanie ogłoszony przetarg na budowę nowego parkingu na 860 miejsc. Wtedy także zapadnie decyzja dotycząca budowy nowej drogi startowej lub remontu obecnej.