Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu przygotowuje przetarg na pierwszy etap przebudowy torowiska wokół Plant na odcinku od Piłsudskiego do Bagateli. Już dziś można się zapoznać z organizacją ruchu, jaka będzie obowiązywać na ul. Podwale po realizacji inwestycji.
Na odcinku od Karmelickiej do Piłsudskiego ulica Podwale będzie jednojezdniowa z torowiskiem tramwajowym w jezdni. Dla samochodów osobowych będzie obowiązywał ruch jednokierunkowy pasem o szerokości 3,0 m na odcinku od ulicy Karmelickiej do ulicy Piłsudskiego. W kierunku przeciwnym tj. od ulicy Piłsudskiego do ulicy Karmelickiej zaprojektowano kontrapas rowerowy o szerokości od 1,5 m do 2,0 m.
Pojazdy komunikacji zbiorowej – autobusy oraz tramwaje będą się poruszały dwukierunkowo po przebudowywanym torowisku tramwajowym. Na wlocie skrzyżowania ulic Podwale i Karmelickiej na pasie rowerowym będzie funkcjonował tzw. przystanek wiedeński o nawierzchni z kostki granitowej.
W celu uspokojenia ruchu w tym rejonie mają być zastosowane m.in. rampy najazdowe przed i za poszczególnymi skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych oraz wyniesienie torowiska tramwajowego o 7 cm powyżej nawierzchni jezdni pasa ruchu dla samochodów. Dzięki temu osobówki nie będą wjeżdżały na pas tramwajowo-autobusowy i nie będą blokowały pojazdów komunikacji miejskiej.
Na odcinku ulicy Podwale pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Karmelicką i Kapucyńską zaprojektowano zieleńce o szerokości 2,0 m. Znajdą się na nich już rosnące drzewa oraz nasadzona nowa roślinność. Tam też zlokalizowane będą słupy trakcyjne i oświetleniowe. Dla pojedynczych drzew w rejonie skrzyżowania ulicy Podwale z ulicą Studencką zastosowane zostaną kraty pod drzewa o wymiarach 2,0 / 2,0 m.
Projekt organizacji ruchu dopuszcza częściowe parkowanie na chodniku, zlokalizowanym przy jezdni. Zachowana zostanie również możliwość wjazdu i wyjazdu z ul. Św. Anny.