W poniedziałek, 5 października, punktualnie o 10.00 otwarty zostanie kolejny Punkt Obsługi Mieszkańca UMK. Tym razem urzędowe sprawy załatwimy w galerii Bonarka.
Czy złożenie wniosku o wymianę dowodu osobistego lub wydanie prawa jazdy można połączyć z zakupami? Oczywiście, że tak! Przekonało się już o tym wielu krakowian korzystających z Punktu Obsługi Mieszkańców UMK w Galerii Bronowice, gdzie dyżurujący urzędnicy od ręki udzielają wszelkich informacji i pomagają w załatwieniu niezbędnych formalności. Popularność tego rozwiązania sprawiła, że 5 października identyczny Punkt zostanie otwarty w Galerii Bonarka City Center!
Podobnie jak w Punkcie Obsługi Mieszkańców w Galerii Bronowice, w POM zlokalizowanym w Galerii Bonarka City Center krakowianie będą mogli załatwić sprawy związane z meldunkiem i dowodem osobistym, a także te dotyczące prawa jazdy i dowodu rejestracyjnego oraz rejestracji i prowadzenia działalności gospodarczej.
Punkt Obsługi Mieszkańców będzie czynny od poniedziałku do soboty, w godzinach od 10.00 do 18.00, z wyjątkiem niedziel i świąt. Dyżur będzie pełniło w nim czterech urzędników, reprezentujących Wydział Ewidencji Pojazdów i Kierowców oraz Wydział Spraw Administracyjnych.
Otwarcie nowego POM w południowej części miasta to odpowiedź na oczekiwania mieszkańców dotyczące obsługi świadczonej przez Magistrat. Dogodna lokalizacja w Galerii Bonarka City Center umożliwi szybkie załatwienie urzędniczych formalności przy okazji zakupów.
O skuteczności i wygodzie tego rozwiązania świadczy popularność funkcjonującego od 30 listopada 2013 roku POM w Galerii Bronowice. Od tego czasu (do końca sierpnia tego roku), krakowianie załatwili tam 7420 formalności z zakresu ewidencji ludności oraz 8963 sprawy dotyczące działalności gospodarczej. Mieszkańcy złożyli też 10 657 wniosków o wydanie dowodów osobistych, odebrali 1571 praw jazdy i 8986 dowodów rejestracyjnych oraz zarejestrowali 11 501 pojazdów. Urzędnicy pracujący w POM w Galerii Bronowice udzielili łącznie 16 721 informacji.