Miasto Kraków zyska dodatkowe środki z Unii Europejskiej do projektu budowy linii tramwajowej do Małego Płaszowa, która powstała w latach 2010-2011. Wszystko dzięki zwiększeniu poziomu dofinansowania do tego projektu z 59 proc. do 80 proc.
Dobra wiadomość jest też taka, że Centrum Unijnych Projektów Transportowych za niekwalifikowane wydatki poniesione przy budowie linii tramwajowej ostatecznie ustaliło na poziomie 1 266 534,51 zł, co oznacza że dofinansowanie podlegające zwrotowi wyniesie 59 proc. tej kwoty (ma to związek z nieprawidłowościami przy realizacji robót budowlanych, którymi zajmowała się Prokuratura Okręgowa w Krakowie).
Krakowski przewoźnik będzie się domagać zwrotu całej zakwestionowanej przez CUPT kwoty dofinansowania wraz z odsetkami od wykonawcy, którego działania naraziły krakowskiego przewoźnika na straty. MPK SA posiada 4 659 244 zł zabezpieczenia na poczet roszczeń z tytułu gwarancji i rękojmi, z którego może skorzystać, jeśli wykonawca nie zapłaci żądanej kwoty.
Biorąc pod uwagę sposób rozliczenia tego projektu (potrącenie kwoty zwrotu z płatności końcowej) oraz fakt wzrostu dofinansowania projektu do 80 proc. wartości wszystkich wydatków kwalifikowanych, MPK SA nie będzie zwracać żadnych środków. Wprost przeciwnie po odliczeniu zakwestionowanej przez CUPT kwoty dla tego zadania Spółka zyska dodatkowe pieniądze, które planuje przeznaczyć na zakup ekologicznego taboru.