– To pierwsze podsumowanie historycznych dla Krakowa Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn. W naszej hali mecze na żywo obejrzało blisko 213 tysięcy osób, a ponad 400 tysięcy łącznie we wszystkich halach miast gospodarzy – rozpoczęła podsumowującą ME w Piłce Ręcznej Mężczyzn EHF EURO 2016 konferencję prasową, Katarzyna Król, Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa ds. Edukacji i Sportu.
Podczas wtorkowej konferencji prasowej dotyczącej Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn EHF EURO 2016 władze miasta podsumowały zakończoną w niedzielę imprezę. W konferencji prasowej udział wzięli: Zastępca Prezydenta ds. Edukacji i Sportu Katarzyna Król, Krzysztof Kowal Dyrektor Zarządu Infrastruktury Sportowej oraz Małgorzata Marcińska Prezes Zarządu Agencji Rozwoju Miasta.
– Jesteśmy niezwykle zadowoleni z przebiegu i organizacji imprezy. Nie dałoby się jej zorganizować bez doskonałej współpracy ze Związkiem Piłki Ręcznej w Polsce.
Raz jeszcze chciałabym podziękować także Europejskiej Federacji, Prezesowi Jeanowi Brihault, że wybrał Polskę i Kraków. To jest dla Krakowa największy sukces. Dzięki temu, że w naszym mieście odbyły się mecze początkowe, półfinały i finały nasze miasto znane było w całej Europie. Pierwsze szczegółowe dane dotyczące ekwiwalentu reklamowego przedstawimy pod koniec lutego, ale głosy, które do nas docierają wskazują, że organizacja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem wśród kibiców, dziennikarzy i gości. W skali 7 stopniowej oceniono Kraków na 6,5. Do tej pory uczestnicy mistrzostw nie spotkali się z tak profesjonalną organizacją, gościnnością i niesamowitą atmosferą. Wszystko to jest zasługą miasta ze wszystkimi służbami na czele z Zarządem Infrastruktury Sportowej. W tym miejscu także podziękowania dla wszystkich pozostałych miejskich służb. Proszę pamiętać, że to było trudne przedsięwzięcie ze względu na liczbę gości, oficjałów, vipów. Podziękowania kieruję także do kibiców, którzy pomimo braku złotego medalu dla Polski byli obecni w hali aż do finału ? mówiła Katarzyna Król, Zastępca Prezydenta Krakowa.
– Mistrzostwa pokazały, że TAURON Arena Kraków to światowej klasy obiekt, który był idealnie przygotowany do takiego wydarzenia. Wszystkie światowe media podkreślały, że nie tylko atmosfera była wspaniała ale też, że ultranowoczesna hala spełniła oczekiwania zarówno kibiców jak i zawodników i organizatorów. Całe mistrzostwa były doskonałą okazją do promocji miasta i TAURON Areny Kraków – powiedziała Małgorzata Marcińska, Prezes Agencji Rozwoju Miasta S.A. Dodała również, że rekordowa frekwencja podczas EHF EURO 2016 przyczyniła się do tego, że TAURON Arena Kraków może się już pochwalić przekroczeniem liczby miliona osób, które wzięły udział w wydarzeniach organizowanych w obiekcie od czasu jego otwarcia w maju 2014 r.
Z kolei Krzysztof Kowal, dyrektor ZIS przekonywał, że mistrzostwa to najlepsza impreza, jaka zdarzyła się w Krakowie w ostatnich latach, notująca rekordy frekwencji. – Strefa Kibica na Małym Rynku okazała się strzałem w dziesiątkę, była cały czas pełna, a bogaty program animacyjny zachęcał kolejnych kibiców do przyjścia. W Strefie obecny był m.in. Rafał Sonik, Marcin Daniec, krakowskie teatry i artyści. Przez całe mistrzostwa na Mały Rynek przyszło ponad 41 tysięcy kibiców – dodał Krzysztof Kowal.
W TAURON Arenie Kraków rozegrane zostały Mecze Fazy Wstępnej, Głównej i Finałowej Mistrzostw Europy w Piłce Ręcznej Mężczyzn 2016. Kraków był najważniejszą i największą areną mistrzostw. Swoje mecze w fazie wstępnej i głównej rozegrała tu reprezentacja Polski. W TAURON Arenie Kraków odbyło się 19 meczów (podczas 9 dni meczowych), które obejrzało 212 854 osoby (dane z dziennych raportów ZPRP zamieszczanych na stronie mistrzostw). We wszystkich miastach mecze obejrzało ponad 400 tys. w halach i 100 tys. w strefach kibica Najwyższa frekwencja była w Krakowie. Średnio każdy mecz w TAURON Arenie Kraków oglądało 12 tys. fanów. (dane z podsumowania od ZPRP).
W trakcie całego turnieju Polskę odwiedziło ponad 40 tys. kibiców z zagranicy. Najliczniejsze grupy stanowili Niemcy, Duńczycy, Szwedzi, Węgrzy, Norwegowie oraz Chorwaci (dane z podsumowania od ZPRP).
Rozgrywki, które śledzą kibice nie tylko w Europie, to ogromna reklama dla miasta. Dziennikarze, którzy przyjeżdżają je relacjonować rzadko kiedy poprzestają jedynie na przygotowywaniu materiałów sportowych. Najczęściej chcą także przybliżyć swoim odbiorcom miejsce zawodów.
Kraków był obecny w mediach europejskich, nie moglibyśmy sobie nigdy pozwolić na zakup tej liczby reklam komercyjnych. Jest jeszcze drugi ważny powód, dla którego warto się zaangażować w tego typu przedsięwzięcia. Gdy pokazujemy się jako sprawny, niezawodny organizator dużego międzynarodowego wydarzenia, łatwiej jest nam przyciągać do Krakowa kolejnych partnerów. Pokazujemy, że mamy najnowocześniejszy, najpiękniejszy w Europie obiekt i zaangażowanych ludzi z pasją, którzy potrafią zachęcić innych ? i do czynnego uprawiania sportu, i do kibicowania najlepszym ? podsumowała wiceprezydent Katarzyna Król.