Spółka Miejska Infrastruktura podpisała umowę na opracowanie dokumentacji dla parkingu P+R ?Mały Płaszów? w nowej lokalizacji.
Na zlecenie Miejskiej Infrastruktury przygotowana zostanie wielobranżowa koncepcja wraz z uzyskaniem ostatecznej decyzji środowiskowej i lokalizacyjnej oraz program funkcjonalno-użytkowym dla parkingu Mały Płaszów. Przypomnijmy, że pierwotnie obiekt na 171 miejsc miał powstać bezpośrednio przy pętli tramwajowej.
– Po uwzględnieniu uwag mieszkańców, zgłaszanych na spotkaniach z Zastępcą Prezydenta Tadeuszem Trzmielem dokumentacja zostanie przygotowana dla nowej lokalizacji, wskazanej przez Radę Dzielnicy i mieszkańców. Parking będzie wybudowany po drugiej stronie ulicy Lipskiej. Do tej lokalizacji nikt nie zgłaszał uwag ? mówi prezes Piotr Kącki.
Dokumentacja, a także decyzje administracyjne będą podstawa do rozpisania w przyszłym roku przetargu na budowę tego parkingu.
Warto wiedzieć, ze przed miesiącem Miejska Infrastruktura ogłosiła przetargi na zaprojektowanie i budowę parkingów P+R Kurdwanów i Bieżanów. Pierwszy z nich będzie zlokalizowany na działce gminnej pod estakadą pętli tramwajowej Kurdwanów. Wjazd na parking planowany jest z ulicy Por. Halszki. W ramach inwestycji powstanie ok.172 miejsc postojowych.
Drugi z planowanych do budowy parkingów zlokalizowany będzie na działce gminnej w środku pętli tramwajowej Bieżanów. Wjazd będzie się odbywał z ulicy Barbary. Przewidywana ilość miejsc postojowych wyniesie ok. 110.
Budowane przez Miejską Infrastrukturę parkingi P+R będą działać na podobnych zasadach, jak obiekt przy pętli Czerwone Maki. Za darmo będą z nich korzystać osoby posiadające bilety komunikacji miejskiej. Z kolei osoby, które takich biletów nie posiadają, będą płaciły za parking. Za to na podstawie biletu postojowego będą mogły korzystać z komunikacji miejskiej.
? Nowe parkingi wyposażone będą w elementy dynamicznej informacji pasażerskiej. Przy ulicach dojazdowych do parkingów umieszczone zostaną tablice informujące w czasie rzeczywistym o ilości wolnych miejsc parkingowych ? mówi Piotr Kącki, prezes Miejskiej Infrastruktury.
Parkingi będą też miały rozwiązania przyjazne dla rowerzystów. Chodzi o przestrzeń, gdzie będzie można zostawić jednoślady i w dalszą podróż udać się komunikacją publiczną. Aby zapewnić lepszą ochronę, miejsca dla rowerów będą zadaszone, oświetlone, wyposażone w stojaki, a także objęte zostaną monitoringiem wizyjnym.
– Nie zapominamy także o użytkownikach pojazdów elektrycznych. Z myślą o tej grupie zapewnione zostaną punkty ładowania pojazdów elektrycznych – informuje Piotr Kącki, prezes spółki Miejska Infrastruktura.
Przypomnijmy, że realizacja parkingów P+R realizowanych przez spółkę będzie finansowania ze środków Unii Europejskiej w ramach programu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.