Opera Krakowska, to nie tylko monumentalne spektakle operowe. To także szereg wydarzeń, inspirowanych nieogarnioną zawartością muzycznego uniwersum. Tym razem, dzięki cyklowi „Pieśń – Teatr Słowa”, melomani mogą poznać wielką różnorodność gatunku pieśni ? od niemieckiej lied poprzez francuską chanson i rosyjski romans ? aż po polską balladę.
Najbliższe trzy koncerty odbędą się w Komorze Jana Haluszki w Kopalni Soli ?Wieliczka?. Podczas pierwszego z nich – ?CHANSON et CANCIONES? (19 lutego 2017, godz. 17.00) – zabrzmią arcydzieła pieśni francuskiej i hiszpańskiej w wykonaniu Katarzyny Oleś-Blacha, Agnieszki Cząstki, Moniki Korybalskiej i Michała Kutnika. Artystom towarzyszyć będą Marek Szlezer (fortepian) i Krzysztof Cyran (gitara). Usłyszymy utwory m.in. Julesa Masseneta, Camille?a Saint-Saënsa, Hectora Berlioza, Maurice?a Ravela, Federica García Lorki, Ernesta Chaussona, Joaquína Rodrigo, Joaquína Valverdego i Agustína Lary.
W repertuarze koncertu ?Pieśń i romans rosyjski? (12 marca 2017, godz. 17.00) znajdą się utwory Siergieja Rachmaninowa, Modesta Musorgskiego, Piotra Czajkowskiego, Dymitra Szostakowicza, a zaśpiewają: Iwona Socha, Monika Korybalska, Andrzej Lampert, Wołodymyr Pankiv. Towarzyszyć im będą: Olga Tsymbaluk (fortepian) i Jacek Kopiec (akordeon).
Podczas koncertu ?LIED ? W ojczyźnie Goethego? (23 kwietnia 2017, godz. 17.00) usłyszymy pieśni niemieckie, m.in. Richarda Straussa, Gustava Mahlera i Franza Schuberta w wykonaniu Magdaleny Barylak, Wioletty Chodowicz, Adama Szerszenia i Tomasza Kuka, przy akompaniamencie Anny Marchwińskiej (fortepian) oraz kwintetu fortepianowego w składzie: Anna Marchwińska, Paweł Wójtowicz, Piotr Augustyn, Radosław Bukała, Marek Lewandowski.
Serię spotkań publiczności z muzyką i poezją zwieńczy ?Koncert finałowy? (16 czerwca 2017, Duża Scena Opery) w ramach XXI Letniego Festiwalu Opery Krakowskiej z udziałem światowej sławy artystki i gwiazdy największych scen operowych maestry Ewy Podleś. Śpiewaczce towarzyszyć będzie Orkiestra i Chór Opery Krakowskiej pod dyrekcją Tomasza Tokarczyka.
– Pieśń, to gatunek nieczęsto goszczący na scenach operowych; jest ona szczególnym rodzajem teatru, łączącym poezję i muzykę, stanowiąc przy tym najtrudniejszy sprawdzian warsztatu wokalnego i wrażliwości muzycznej każdego śpiewaka ? powiedziała Katarzyna Oleś-Blacha, kierownik artystyczny cyklu „Pieśń – Teatr Słowa”.
Bilety na koncerty w Kopalni Soli ?Wieliczka? do nabycia w Kasie Opery Krakowskiej oraz online na stronie teatru w cenie 40 zł. Rezerwacja: tel. 12 296 62 62 (63) ; Kasa Opery: tel. 12 296 62 60 (61).
Partnerem koncertów jest Kopalnia Soli ?Wieliczka?.