Tematem posiedzenia Komisji Infrastruktury była ? nie po raz pierwszy zresztą – planowana zmiana organizacji ruchu. Tym razem dyskusja dotyczyła głównie ul. Starowiślnej.
Ulica Starowiślna na odcinku od ulicy Dietla do Podgórskiej zostanie przebudowana. Powstaną szersze chodniki, zatoki parkingowe, wymienione zostanie całe torowisko, infrastruktura podziemna. Według planu samochody będą jeździć po torowisku, co jednakże wywołało obawy blokowania tramwajów.
Radny Wojciech Wojtowicz obawia się, ze jeżeli pozostałoby rozwiązanie ze wspólną trasą dla samochodów i tramwajów, to skończy się na tym, że trzeba będzie wprowadzić na ulicy Starowiślnej strefę B, a więc ograniczonego ruchu. Dlatego radny wysunął pomysł, by na całej długości ulicy auta miały osobną jezdnię.
Dyrektor Naczelny Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu – Marcin Korusiewicz przekonywał jednak, że wprowadzenie osobnej jezdni dla samochodów na odcinku od ulicy Dietla do ulicy Miodowej w kierunku Podgórza, oznaczałoby, że zatoki parkingowe nie powstaną. Po przebudowie ulicy Starowiślnej, na całej długości ma być 39 wydzielonych miejsc postojowych. Samochody nie będą już parkować na chodnikach, które zostaną poszerzone, dzięki temu piesi zyskają większą przestrzeń. W stronę centrum miasta problemu z ruchem aut nie będzie, na tym kierunku jezdnia powstanie obok torowiska. Przebudowane zostanie również połączenie ulicy Starowiślnej z ulicą Dajwór. Na oddzielającym je terenie powstanie przystanek tramwajowy, zostanie on przeniesiony z rejonu skrzyżowania z ulicą Miodową. Nowy przystanek będzie w stylu „wiedeńskim”. Przy ulicy Dajwór zaplanowano też przystanek tramwajowy dla zabytkowego taboru tramwajowego, który kursuje sezonowo i dojeżdża do Muzeum Inżynierii Miejskiej przy ulicy św. Wawrzyńca.
Rozpoczęcie i zakończenie przebudowy ulicy Starowiślnej planowane jest na rok 2019. Koszt prac szacowany jest na ok. 11 mln zł.