Przywrócenie od dziś przejazdu dla samochodów pod wiaduktem na ul. Kopernika, przesunięcie terminu zamknięcia wiaduktu na ul. Łokietka, poprawa oznakowania i wstrzymanie części drobniejszych remontów – to najważniejsze ustalenia po środowym spotkaniu prezydenta Jacka Majchrowskiego z przedstawicielami Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu, PKP PLK i firmy ZUE.
Początek października na krakowskich ulicach upływa pod znakiem wzmożonego ruchu i większych utrudnień spowodowanych m.in. pracami przy modernizacji linii kolejowej E 30. Prezydent Jacek Majchrowski zażądał więc wyjaśnień od przedstawicieli ZIKiT-u, PKP i firmy ZUE.
Po spotkaniu ustalono, że zostanie poprawione oznakowanie informujące o utrudnieniach na ulicach Krakowa. Co jednak najważniejsze, w czwartek, 5 października został tymczasowo przywrócony przejazd dla samochodów pod wiaduktem na ulicy Kopernika.
To jednak nie koniec zmian. Przejazd pod wiaduktem przy ul. Łokietka zostanie zamknięty dopiero po całkowitym udrożnieniu przejazdu na ul. Wrocławskiej. Co ważne, prace nawierzchniowe prowadzone są tam tylko nocą, znacznie zmniejszając w ten sposób uciążliwość dla ruchu samochodowego. Remont na tej ulicy powinien zakończyć się w czwartek, 12 października.
Najpóźniej w nocy z niedzieli na poniedziałek (8/9 października) zostanie przywrócona pełna przejezdność na ul. Konopnickiej. W poniedziałek zostaną także przywrócone dwa pasy ruchu na przewężonym obecnie odcinku al. Bora Komorowskiego. Z kolei na skrzyżowaniu ul. Pawiej i Westerplatte ruch samochodowy zostanie przywrócony pod koniec przyszłego tygodnia.
ZIKiT wstrzyma się także z częścią drobniejszych remontów, aby nie powodować dodatkowych utrudnień. Tam, gdzie nie można wstrzymać prac, będą one wykonywane nocami lub w soboty.
Jak wcześniej poinformował Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu, do piątku powinny zakończyć się prace przy asfaltowaniu ul. Stella-Sawickiego.
Z kolei na al. Pokoju – na odcinku od ronda Dywizjonu 308 do ronda Czyżyńskiego nakładana jest nowa warstwa asfaltu, a w czwartek, 5 października frezowany będzie wewnętrzny pas jezdni w stronę Nowej Huty. Wykonawca zobowiązał się sprawdzić, czy możliwe będzie prowadzenie nocnych prac. Co istotne, zgodnie z projektem wyłączony jest naraz tylko jeden pas ruchu w każdą stronę i wykonawca nie przewiduje żadnych dodatkowych utrudnień na pasach, na których aktualnie odbywa się ruch.
Na ul. Mackiewicza pozostała do wylania ostatnia warstwa asfaltu. Prace prowadzone będą w nocy z 5 na 6 października i nie wpłyną na płynność ruchu samochodowego.
Na ul. Glogera prace nawierzchniowe prowadzone będą nocą (prace rozpoczną się w nocy z 10 na 11 października). Zawężenie jezdni nie wpłynie na płynność ruchu.