Zostało wydane pozwolenie na budowę dla kładki pieszo-rowerowej, która połączy Kazimierz z Ludwinowem. W najbliższych miesiącach Zarząd Inwestycji Miejskich ogłosi przetarg na roboty budowlane. Inwestycja uzyskała dofinansowanie z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
Rosną szanse na budowę kładki dla pieszych i rowerzystów pomiędzy dzielnicami Ludwinów i Kazimierz. Po tym jak niedawno zapadła decyzja o dofinansowaniu realizacji z Rządowego Funduszu Polski Ład, Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie uzyskał pozwolenie na budowę dla tego zadania. Zgoda musi jeszcze stać się ostateczna, a to nastąpi za ok. 2 tygodnie.
– Pozwolenie na budowę, a także dofinansowanie rządowe otwiera nam drogę do przygotowania przetargu na roboty budowlane. Chcemy go ogłosić w ciągu najbliższych miesięcy – zapowiada Łukasz Szewczyk, dyrektor ZIM. Sama realizacja inwestycji miałaby potrwać ok. 27 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą.
Szacuje się, że budowa kładki wyniesie ok. 70 mln zł. Jednak jakie będą faktyczne koszty dowiemy się po otwarciu ofert przetargowych. Warto dodać, że rząd przyznał dofinansowanie w wysokości 65 mln zł.
Przypomnijmy, że kładka pieszo-rowerowa przez Wisłę ma połączyć Bulwar Inflancki pomiędzy ul. Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z Bulwarem Wołyńskim w pobliżu ul. Ludwinowskiej. Przeprawa ma zapewnić dogodne połączenie dla pieszych i rowerzystów z pominięciem istniejących mostów drogowych. Kładka projektowana według koncepcji Biura Projektów Lewicki Łatak będzie składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w masywnych żelbetowych podporach (przyczółkach) i środkowego pomostu widokowego. Rozpiętość łuków ma wynieść prawie 130 m. Całkowita szerokość pomostów to 13,60 m, a wysokość mierzona w najwyższym punkcie – 15,80 m.
Kładka będzie stanowić ważne połączenie rowerowe znacząco usprawniające podróż i skracające czas dojazdu pomiędzy obszarami miasta zlokalizowanymi po przeciwnych stronach rzeki, co przyczyni się do lepszego rozkładu ruchu miejskiego. Obszary znajdujące się po przeciwległych stronach Wisły staną się bardziej atrakcyjne dla mieszkańców. Budowa kładki zwiększy również wykorzystanie walorów Wisły oraz jej bulwarów.