W nocy z 25 na 26 kwietnia ruszyły prace związane z wymianą nawierzchni na fragmencie ulicy Kamieńskiego (Dzielnica XIII Podgórze). Z myślą o wygodzie mieszkańców, są one realizowane nocami. Ruch na tej ruchliwej arterii w ciągu dnia pozostaje niezakłócony.
Modernizacja ul. Kamieńskiego ruszyła w nocy z 25 na 26 kwietnia. Sposób robót został wybrany z myślą o wygodzie mieszkańców.
Nową nawierzchnię zyska odcinek od ul. Nowosądeckiej do ul. Walerego Sławka (przy czym na fragmencie od ul. Nowosądeckiej do Zespołu Szkół Elektrycznych nr 1 – oba kierunki, a od ul. Nowosądeckiej do ul. Walerego Sławka – kierunek w stronę centrum). Łącznie roboty zostały zaplanowane na 16 nocy.
W czasie robót – przejezdność zachowana, połówkowe zamknięcia jezdni.
W nocy z 26 na 27 kwietnia, w godz. ok. 20.00-6.00 będą obowiązywać zmiany w funkcjonowaniu przystanków autobusowych „Makowa” i „Malborska” dla linii nr 144, 169, 173 i 904. Szczegóły na stronie internetowej ztp.krakow.pl.
Planowany harmonogram prac:
noc z 25 na 26 kwietnia – frezowanie, układanie warstwy wiążącej – prawy pas, odcinek za przystankiem autobusowym „Makowa” do ul. Walerego Sławka- noc z 26 na 27 kwietnia – frezowanie, układanie warstwy wiążącej – prawy pas, odcinek od ul. Malborskiej do za przystankiem „Makowa”
- noc z 27 na 28 kwietnia – frezowanie, układanie warstwy wiążącej – lewy pas, odcinek za przystankiem „Makowa” do ul. Walerego Sławka
- noc z 28 na 29 kwietnia – frezowanie, układanie warstwy wiążącej – lewy pas, odcinek od ul. Malborskiej do fragmentu za przystankiem „Makowa”
- noc z 4 na 5 maja – warstwa ścieralna – prawy pas, od ul. Malborskiej do ul. Walerego Sławka
- noc z 5 na 6 maja – warstwa ścieralna – lewy pas, od ul. Malborskiej do ul. Walerego Sławka.
Kolejny etap rozpocznie się 8 lub 15 maja i potrwa sześć kolejnych nocy:
- 1 noc – frezowanie, układanie warstwy wiążącej – prawy pas, odcinek od wjazdu z ul. Wielickiej do ul. Malborskiej
- 2 noc – frezowanie, układanie warstwy wiążącej – prawy pas, odcinek od torów na ul. Nowosądeckiej do wjazd z ul. Wielickiej
- 3 noc – frezowanie, układanie warstwy wiążącej – lewy pas, odcinek od wjazdu z ul. Wielickiej do ul. Malborskiej
- 4 noc – frezowanie, układanie warstwy wiążącej – lewy pas, odcinek od torów na ul. Nowosądeckiej do wjazd z ul. Wielickiej
- 5 noc – warstwa ścieralna – prawy pas, od torów na ul. Nowosądeckiej do ul. Malborskiej
- 6 noc – warstwa ścieralna – lewy pas, od torów na ul. Nowosądeckiej do ul. Malborskiej.
Ostatni etap potrwa cztery noce – termin podamy w późniejszym terminie:
- 1 noc – frezowanie, układanie warstwy wiążącej – prawy pas, odcinek od Zespołu Szkół Elektrycznych nr 1 do torów na ul. Nowosądeckiej
- 2 noc – frezowanie, układanie warstwy wiążącej – lewy pas, odcinek od Zespołu Szkół Elektrycznych nr 1 do torów na ul. Nowosądeckiej
- 3 noc – warstwa ścieralna – prawy pas, odcinek od Zespołu Szkół Elektrycznych nr 1 do torów na ul. Nowosądeckiej
- 4 noc – warstwa ścieralna – lewy pas, odcinek od Zespołu Szkół Elektrycznych nr 1 do torów na ul. Nowosądeckiej.
Koszt prac to ok. 3,9 mln zł. Zadanie w ramach programu modernizacji dróg i chodników, dofinansowanego z rządowego programu wsparcia przygotowań III Igrzysk Europejskich w 2023 r. w zakresie inwestycji infrastrukturalnych.