Linie lotnicze coraz częściej dostrzegają, że przy ocenie jakości podróży brany jest pod uwagę poziom serwisu pokładowego. Jedzenie musi być smaczne, pożywne, zdrowe i przygotowane z najlepszych składników. Również niebanalna forma podania posiłku oraz element zaskoczenia ma duże znaczenie. Szczególną wagę przywiązuje się do obsługi pasażerów klasy biznes.
Zwykle podczas lotu pasażerom klasy biznes oferowany jest na początku „powitalny drink”. Potem następuje prezentacja listy oferowanych potraw. Przystawki i desery są z góry określone, ale często danie główne wybiera sam pasażer, zależnie od własnych preferencji. Może decydować się na mięso, rybę lub opcję wegetariańską.
Zestaw przystawek poprzedzający główny posiłek
Im dłuższy lot tym częściej spotkamy się z serwisem pokładowym. Podczas lotów międzykontynentalnych oferowane są główne posiłki, wzbogacone o przekąski, kolacje lub śniadania. Turkish Airlines serwuje często domowe makarony i ravioli, grillowane ryby i dania mięsne bazujące na tradycyjnej kuchni anatolijskiej. W menu znajdują się też naleśniki. Zwykle 80% produktów pochodzi z tureckich, ekologicznych upraw. Coraz większą popularnością cieszą się różne koktajle bezalkoholowe oraz napoje detoksykacyjne przygotowywane ze zdrowych składników.
Elektryczna świeczka to nieoczekiwany dodatek do dania obiadowego
Dzięki opcji „Dine on Demand” pasażerowie klasy biznes linii lotniczych mogą wygodnie zamówić posiłek w preferowanym przez siebie czasie podczas międzykontynentalnych lotów nocnych. Wielu podróżujących zadziwi fakt, że wśród personelu pokładowego linii lotniczej może znajdować się kucharz. To on osobiście dogląda jakości potraw, a część z nich przygotowuje nawet bezpośrednio na pokładzie, a następnie serwuje pasażerom.
Kucharz na pokładzie dogląda serwisu w klasie biznes
Wśród serwowanych produktów nie brak zaskoczeń. Na pokładach tureckich linii oferowany jest (nie)zwykły chleb. Badania wskazują, że na terenie dzisiejszej Turcji 12,000 lat temu rozpoczęto wypiek chleba. Ten moment oznaczał w dziejach ludzkości ogromny przełom, który umożliwił osiedlanie się ludzi na danych terenach, a nie konieczność ciągłego przemieszczania się. Wtedy powstały też pierwsze narzędzia. Do tych wydarzeń sprzed tysięcy lat nawiązuje inicjatywa linii lotniczej, która serwuje do posiłków zapakowany w szarą torebkę kawałek chleba, który ma symbolizować powrót do tych zamierzchłych, lecz przełomowych czasów.
Kawa po turecku podana na koniec posiłku
Inną ciekawą „kulinarną” inicjatywą tureckich linii lotniczych jest oferowanie darmowych posiłków tym pasażerom, którzy mają długą przesiadkę w Stambule. W ramach projektu „Touristanbul” mogą oni skorzystać z jednej z sześciu wycieczek po tym niezwykle atrakcyjnym mieście. W ramach bezpłatnej wycieczki oferowany jest tradycyjny posiłek w jednej z restauracji.
W roku 2024 znowu wyróżniono linie lotnicze za najlepszy serwis pokładowy. Nagrodę – wśród 150 analizowanych linii lotniczych – w kategorii „najlepszy catering w klasie biznes na świecie” otrzymało Turkish Airlines. Może niedługo, na wzór topowych restauracji na świecie, także podniebni przewoźnicy będą wyróżniani gwiazdkami Michelin?
Jakość serwisu pokładowego może pozytywnie wyróżniać linie lotnicze
Autorem materiału jest Krzysztof Kowalski, autor bloga https://justkowalski.pl
1 Komentarz
Lena
Uuu naprawdę podnoszą w kwestii serwisu pokładowego! Ciekawe, jak inne linie będą reagować :D