Działania promocyjne na najbliższe lata, informacje dotyczące wydarzeń towarzyszących Prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej, a także informacje o imprezach kulturalnych i sportowych zaplanowanych na rok 2011 prezentowano dziś (12 kwietnia, wtorek) podczas XVII Forum Turystyki połączonego z otwarciem letniego sezonu turystycznego.
Forum zorganizowano w Muzeum Historycznym Miasta Krakowa. W spotkaniu udział wzięli m.in. przedstawiciele Urzędu Miasta Krakowa, branży turystycznej, hotelarze, przedstawiciele Krakowskiej Kongregacji Kupieckiej i Portu Lotniczego Kraków- Balice.
O działaniach promocyjnych i kierunkach rozwoju turystyki mówiła Magdalena Sroka – Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa ds. Kultury i Promocji Miasta. ?Kraków odwiedza ponad 8 mln gości rocznie z tego do 3 mln to goście zagraniczni, zależy nam przede wszystkim na tym, aby ta liczba wzrosła oraz na tym aby wydłużył się czas pobytu turystów w Krakowie i Małopolsce do więcej niż 3-4 dni? ? mówiła Magdalena Sroka.
Pani Prezydent podkreślała, jak ważna jest współpraca Urzędu Miasta Krakowa z Urzędem Marszałkowskim oraz branżą turystyczną i wspólne tworzenie wizerunku Krakowa i Małopolski. ?Kraków jest sercem Małopolski i wszyscy musimy być tego świadomi, musimy także pamiętać o tym, że turystyka stanowi siłę napędową naszego regionu? ? wyjaśniła.
Oczywiście ta współpraca cały czas się rozwija czego wyrazem są m.in. wspólne wyjazdy na targi turystyczne i przygotowywanie materiałów promocyjnych. Kraków i Małopolska w 2011 r. wspólnie prezentują się na 23 stoiskach, podczas 16 targów na 15 rynkach zagranicznych. W planach są m.in. wyjazdy do Frankfurtu i Wilna (czerwiec), Bratysławy (lipiec) i Kijowa (wrzesień). W grudniu w Parlamencie Europejskim odbędzie się wystawa szopek krakowskich.
Do jakiego turysty kierowana jest i będzie oferta Krakowa i Małopolski? Między innymi do gości, których interesuje turystyka miejska. ?W Krakowie w ciągu ostatniego roku otwarto trzy nowe przestrzenie muzealne ? muzeum w dawnej Fabryce Oskara Schindlera, Podziemia Rynku Głównego oraz Nowe Sukiennice, wkrótce otwarte zostaną kolejne MOCAK, czyli Muzeum Sztuki Współczesnej (już w maju), a w ciągu kolejnych lat odnowione Muzeum AK i tworzące się Muzeum PRL-u ? wyliczała Magdalena Sroka. ?Te unikatowe i oryginalne miejsca otrzymują szereg wyróżnień, wygrywają w plebiscytach internautów (Podziemia Rynku zwyciężyły m.in. w plebiscycie na Wydarzenie Dekady w Krakowie i Wydarzenie Historyczne Roku 2010 w Polsce), są doceniane przez grona wybitnych architektów i rozsławiają nas na całym świecie? ? dodała.
Bardzo ważna jest i będzie promocja przez sport. Po raz kolejny w Krakowie swój finał będzie miał Tour de Pologne, staramy się o organizację mistrzostw w kajakarstwie oraz o miano Europejskiej Stolicy Sportu 2012, Kraków ma być także jednym z centrów pobytowych dla reprezentacji uczestniczących w EURO 2012 i będzie przygotowywał strefy FUN ZONE dla kibiców.
Cały czas rozwija się turystyka religijna, co oczywiście jest zrozumiałe w kontekście przygotować do beatyfikacji Ojca Świętego Jana Pawła II i rozwoju Sanktuarium w Łagiewnikach oraz powstającego w jego sąsiedztwie Centrum Jana Pawła II ?Nie lękajcie się!?. Wzrasta również zainteresowanie turystyką biznesowa i przemysłem spotkań, czyli tą dziedziną Turystyki, która przynosi największe zyski.
Magdalena Sroka mówiła także o tym, co jeszcze czeka nas w najbliższym czasie jeśli chodzi o promocję Krakowa: druga połowa 2011 r. upłynie pod hasłem Prezydencji Polski w Unii Europejskiej. Na lotniskach w miastach, w których będą się odbywać najważniejsze wydarzenia (m.in. w Gdańsku, Warszawie, Wrocławiu i Bydgoszczy) prowadzona będzie kampania wizerunkowa zachęcająca do odwiedzenia Krakowa. Akcja będzie także prowadzona na lotniskach europejskich i za pośrednictwem wydawnictwach linii lotniczych posiadających połączenia do Krakowa. Osobna kampania będzie prowadzona wspólnie z Sopotem.
I na koniec ciekawostka: logo Miasta Krakowa zostanie poddane liftingowi ? napis ?Cracovia?, który znajduje się w jego środku zostanie zmieniony na ?Kraków? a na dole logotypu znajdzie się odnośnik do strony www.krakow.pl.
źródło: www.krakow.pl