W sobotę rano (23 kwietnia) krakowscy kierowcy zostaną mile zaskoczeni. Drogowcy przebudowują cy węzeł Ofiar Katynia wcześniej niż pierwotnie planowali oddadzą do użytku niemal cały tzw poziom ?0?. Oznacza to powrót do organizacji ruchu sprzed remontu ronda i znaczne zmniejszenie korków w tamtym miejscu.
Ten etap prac zakończono kilkanaście dni wcześniej niż planowano. Uruchomienie poziomu ?0? oznacza powrót do organizacji ruchu sprzed remontu ronda i znaczne zmniejszenie korków w tym miejscu. Należy jednak pamiętać, że po północnej stronie ronda ruch będzie puszczony drogą technologiczną z uwagi na trwające prace budowlane. W związku z tym rondo tymczasowo przybierze kształt elipsy. Nie zmienia to faktu, że kierowcy nadjeżdżający z każdego kierunku będą mogli obrać dowolny kierunek jazdy bez konieczności nawracania na którejś z dróg dojazdowych.
Przypomnijmy, że kompleksowa modernizacja ronda Ofiar Katynia trwa od wiosny 2010 roku. Umowa na realizację tej inwestycji opiewa na kwotę około 120 mln złotych. Płaskie dotąd skrzyżowanie zostanie przebudowane do trzech poziomów. Na kierunku wschód ? zachód, a więc w ciągu ulic Conrada i Radzikowskiego (drogi krajowe 7 i 79) powstanie prawie 400 metrowa estakada ze zjazdami. Pod nią znajdzie się przebudowane skrzyżowanie z tzw. wyspą centralną. Ten poziom będzie służył głównie do obsługi komunikacyjnej przyległych terenów mieszkaniowych i komercyjnych. Na kierunku północ ? południe, a więc w ciągu ulicy Jasnogórskiej i alei Armii Krajowej, będą działać dwa około 90 metrowe tunele drogowe, odrębne dla każdego kierunku jazdy.
Zgodnie z harmonogram, zakończenie przebudowy ronda Ofiar Katynia planowane jest na sierpień tego roku.