Urząd Miasta Krakowa, Komenda Miejska Policji w Krakowie oraz Krakowskie Biuro Festiwalowe podpisały porozumienie, dzięki któremu w Centrum Obsługi Ruchu Turystycznego przy ul. Powiśle 11 otwarto Policyjny Punkt Obsługi Turystów. Projekt jest pilotażowy i będzie realizowany do końca października 2011 r.
Głównym zadaniem Punktu jest pomoc turystom, którzy zostaną poszkodowani w wyniku przestępstw, ułatwienie im dostępu do Policji i uproszczenie procedur z tym związanych.
Punkt jest otwarty codziennie w godzinach 10:00 – 20:00. W pracy policjantom pomagać będą wolontariusze oraz pracownicy punktu InfoKraków, którzy zostali przeszkoleni przez Policję na temat tego, jakie są najczęstsze przypadki przestępstw z udziałem turystów i gdzie takiego turystę należy skierować.
Centrum Obsługi Ruchu Turystycznego posiada wewnątrz i na zewnątrz oznaczenia Policji. Przygotowana została również specjalna ulotka informująca o lokalizacji Policyjnego Punktu Obsługi Turystów (informacja na ulotce jest w języku polskim, angielskim, niemieckim, hiszpańskim, włoskim i francuskim). Ulotki są dostępne w komisariatach Policji przy ul. Szerokiej i na Rynku Głównym, a także w CORT i punktach InfoKraków (m.in. w punkcie działającym na lotnisku w Balicach). Trafią także do obiektów noclegowych wyposażonych w miejskie stojaki z materiałami promocyjnymi (jest ich ponad 200).
Informacje o Policyjnym Punkcie Obsługi Turystów zostały także wysłane do działających w Krakowie konsulatów, obiektów noclegowych, rekomendowanych przez Miasto restauracji, przewodników oprowadzających turystów po Krakowie, a także do Straży Miejskiej i sieci taxi.