Ostatnie miesiące to dla krakowskiej komunikacji okres zmian wynikających z prowadzonych inwestycji. Inwestycji, których celem jest poprawa jakości świadczonych usług.
Dzięki wyremontowanemu torowisku na ul. Limanowskiego, nie będzie dochodziło do uciążliwych dla podróżnych awarii torowiska w upalne dni. Postępująca budowa torowiska do pętli Czerwone Maki, to najważniejsza w ostatnich latach inwestycja tramwajowa, która musi nieść z sobą szereg zmian w całym układzie komunikacyjnym. Wreszcie zmiany organizacyjne, takie jak wprowadzenie nocnej komunikacji tramwajowej i uporządkowanie nazewnictwa przystanków, mają dostosować ofertę przewozową do zmieniającego się zapotrzebowania.
Właśnie dostosowywanie oferty przewozowej do aktualnych potrzeb i możliwości infrastruktury jest przyczyną ostatnich zmian w rozkładach jazdy. Stopniowo, w miarę oddawania kolejnych elementów infrastruktury oraz napływu nowych pasażerów miasto zwiększa ofertę przewozową.
Z odpowiednim wyprzedzeniem wszystkie zmiany dostępne są na stronach www.zikit.krakow.pl www.mpk.krakow.pl oraz www.kmkrakow.pl
Tak jak w ubiegłym roku tak i w tym powakacyjny rozkład jazdy wprowadzany był stopniowo, tak jak stopniowo wraz z powrotem uczniów i studentów wzrastało zapotrzebowanie na usługi przewozowe. W tym roku dodatkowo październikowe wzmocnienie komunikacji zbiegło się ze zmianami związanymi z zakończeniem remontu na ul. Limanowskiego. W połowie listopada uruchomiona zostanie linia tramwajowa do pętli Czerwone Maki, wtedy też wprowadzona zostanie tzw. Marszrutyzacja, której celem jest przekonfigurowanie komunikacji zbiorowej tak, by odpowiadała potrzebom zmieniającego się miasta.
Proces zmian w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie zakończy się więc wraz z oddaniem linii tramwajowej do pętli Czerwone Maki