REACT FOR WORLD to tytuł wystawy prezentującej najlepsze światowe i krajowe przykłady kampanii społecznych. Od dziś (23 listopada) można ją oglądać na Rynku Głównym przy Wieży Ratuszowej. Patronat nad wydarzeniem objął Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski.
Celem ekspozycji jest przede wszystkim promocja edukacji społecznej oraz zwrócenie uwagi na korzyści płynące z inwestowania w odpowiedzialność społeczną i zrównoważony rozwój. Wystawa jest wyjątkową okazją, aby obejrzeć najlepsze międzynarodowe kampanie dotyczące ekologii, zrównoważonego rozwoju, ochrony środowiska oraz wyrównywania szans społecznych. Kraków jest reprezentowany na wystawie przez kampanie przygotowane przez Stowarzyszenie ?Wiosna? m.in. dotyczącą akcji ?Szlachetna Paczka?, którą wspiera także Miasto.
?Wystawa potrwa do 9 grudnia, a więc zbiega się w czasie z innymi wydarzeniami odbywającymi się na Rynku Głównym m.in. targami bożonarodzeniowymi. To okres przedświąteczny, podczas którego wiele ludzi będzie zabieganych, zajętych zakupami także w tym miejscu. Mam nadzieję, że wystawa pozwoli im się na chwile zatrzymać i pomyśleć o tym co jest naprawdę ważne? ? mówił, podczas inauguracji wystawy, Marcin Kandefer, Dyrektor Wydziału Informacji, Turystyki i Promocji Miasta Krakowa.
?Wierzę, że wystawa REACT FOR WORLD ma szansę zaciekawić kilkaset tysięcy osób i pokazać, jak eksperci od marketingu i reklamy z całego świata pracują wspólnie na rzecz edukacji i promocji ważnych inicjatyw społecznych. Mam nadzieję, że wybrane przez nas przykłady kampanii, zaciekawią różnych odbiorców i zwrócą większą uwagę na sprawy, które mimo kryzysu, prozaicznych codziennych problemów, mogą zejść na dalszy plan, a są ważne dla nas wszystkich? ? mówi przedstawiciel organizatora wystawy Paweł Netczuk, Prezes Zarządu Mediarun.
?Wystawa swoją wędrówkę rozpoczęła we wrześniu w Gdańsku, później odwiedziła Poznań, Warszawę i Łódź. Jej ostatnim gospodarzem jest Kraków – miasto, które udowadnia, że rozwój i postęp mogą iść w parze z dbaniem o środowisko naturalne i dobrą atmosferę życia? ? dodają organizatorzy.
Wybrane kampanie poruszają takie tematy jak zrównoważony rozwój, recykling oraz poszanowanie energii. Z kampanii WWF zwiedzający mogą dowiedzieć się, jakie są najbardziej zagrożone wymarciem gatunki zwierząt, co to jest racjonalna gospodarka zasobami naturalnymi i co się dzieje z plastikiem wyrzucanym do rzek i mórz. Wystawa prezentuje najlepsze przykłady połączenia marketingu, komunikacji i biznesu we wspieraniu zagadnień społecznych.
Prace zostały docenione na wielu międzynarodowych konkursach m.in. Cannes Lions, ACT Responsible, Golden Drum Award, Clio Award. Większość prac została także wyróżniona przez ACT Responsible, czyli stowarzyszenie non-pro?t zarejestrowane w Chalais w Szwajcarii, którego celem jest promowanie i inspirowanie odpowiedzialnej komunikacji na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz odpowiedzialności społecznej. Wystawa została objęta Patronatem Honorowym Ministerstwa Gospodarki, Prezydenta Miasta Krakowa, Prezydenta Gdańska, Prezydent Warszawy, Prezydent Łodzi, Ambasady Królestwa Danii oraz Królestwa Szwecji. Organizację wydarzenia wspiera Urząd Miasta Krakowa. Mecenasem wystawy jest PKO Bank Polski. Wsparcie merytoryczne wystawy zapewniają WWF Polska, UNICEF Polska, Fundacja Nasza Ziemia oraz Stowarzyszenie Wiosna. Dodatkowe informacje są dostępne na stronie www.reactforworld.com.[nggallery id=746]