Uwaga właściciele czworonogów! Przypominamy, że od tego roku w Krakowie została przywrócona opłata od posiadania psa. Wynosi ona 36 zł i jest płatna w terminie do 31 maja. Wpływy z podatku trafią na rzecz Krakowskiego Towarzystwa Opieki nad Zwierzętami prowadzącego w imieniu Gminy Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt. Wnieść opłatę i zarejetrować czworonoga można w biurze KTOZ przy ul. Floriańskiej 53.
Wystarczy przyjść z dowodem osobistym i książeczką zdrowia psa. Opłatę można dokonać w kasie KTOZ-u czynnej: poniedziałek, środa, czwartek, piątek: 9.00-15.00, wtorek: 11.00-17.00. Właściciel psa nie musi stawić się osobiście, może wpłacić pieniądze przelewem na konto KTOZ (nr 80 1500 1487 1214 8000 9036 0000), w tytule wpisując: „Opłata od posiadania psa”, swoje imię i nazwisko oraz imię psa. Równocześnie należy e-mailem (ktoz@ktoz.krakow.pl) albo telefonicznie (12/421-77-72 lub 12 421-26-85) podać dane potrzebne do rejestracji psa: imię i nazwisko właściciela, adres, telefon kontaktowy, nr PESEL i nr dokumentu tożsamości oraz dane czworonoga (imię, rasa, płeć, umaszczenie, znaki szczególne, data urodzenia, data ostatniego szczepienia przeciw wściekliźnie i nr czipa, jeśli go posiada). Gdy KTOZ już otrzyma te dane, przesyła właścicielowi psa potwierdzenie rejestracji oraz znaczek z numerem.
Nie wszyscy właściciele muszą płacić za swoje psy. Zwolnienie z opłaty przysługuje m.in.: osobom o znacznym stopniu niepełnosprawności, osobom niepełnosprawnym posiadającym psa asystującego, osobom w wieku powyżej 65 lat prowadzącym samodzielne gospodarstwo domowe, właścicielom psów wziętych z krakowskiego schroniska, właścicielom psów oznakowanych czipem lub tatuażem, właścicielom psów wysterylizowanych. Wszystkie te osoby muszą przedłożyć KTOZ stosowne dokumenty, potwierdzające prawo do skorzystania ze zwolnienia z opłaty.
Pełny wykaz zwolnień z opłaty zamieszczony jest na stronach internetowych KTOZ-u www.ktoz.krakow.pl
Przypomnijmy; Uchwała Rady Miasta Krakowa w sprawie opłaty od posiadania psów obowiązuje od 1 stycznia 2013 roku. Jej wysokość wynosi 36 złotych rocznie, czyli 3 zł na miesiąc. Należność płatna jest jednorazowo w terminie do 31 maja. W przypadku nabycia psa w trakcie roku podatkowego, opłata wyliczona zostanie proporcjonalnie do liczby miesięcy, w których istniał będzie obowiązek jej ponoszenia, z terminem płatności do 14 dni od zakupu psa. W przypadku braku wpłaty w wymaganym terminie, KTOZ poinformuje o takich przypadkach Wydział Podatków i Opłat UMK, gdzie w stosunku do zalegającego z opłatą właściciela psa prowadzone będzie postępowanie podatkowe mające na celu określenie wysokości opłaty, zaś w przypadku dalszej zwłoki z uiszczeniem należności, będzie mogło zostać uruchomione postępowanie egzekucyjne.
Pracownicy Urzędu Miasta Krakowa, którzy doręczać będą decyzje podatkowe mieszkańcom Krakowa, wraz z nimi doręczą również ulotki informujące o obowiązku uiszczania opłaty za posiadanie psa, konieczności rejestracji psa i sposobie dokonywania opłaty.
Nie wszyscy właściciele muszą płacić za swoje psy. Zwolnienie z opłaty przysługuje m.in.: osobom o znacznym stopniu niepełnosprawności, osobom niepełnosprawnym posiadającym psa asystującego, osobom w wieku powyżej 65 lat prowadzącym samodzielne gospodarstwo domowe, właścicielom psów wziętych z krakowskiego schroniska, właścicielom psów oznakowanych czipem lub tatuażem, właścicielom psów wysterylizowanych. Wszystkie te osoby muszą przedłożyć KTOZ stosowne dokumenty, potwierdzające prawo do skorzystania ze zwolnienia z opłaty.
Pełny wykaz zwolnień z opłaty zamieszczony jest na stronach internetowych KTOZ-u www.ktoz.krakow.pl
Przypomnijmy; Uchwała Rady Miasta Krakowa w sprawie opłaty od posiadania psów obowiązuje od 1 stycznia 2013 roku. Jej wysokość wynosi 36 złotych rocznie, czyli 3 zł na miesiąc. Należność płatna jest jednorazowo w terminie do 31 maja. W przypadku nabycia psa w trakcie roku podatkowego, opłata wyliczona zostanie proporcjonalnie do liczby miesięcy, w których istniał będzie obowiązek jej ponoszenia, z terminem płatności do 14 dni od zakupu psa. W przypadku braku wpłaty w wymaganym terminie, KTOZ poinformuje o takich przypadkach Wydział Podatków i Opłat UMK, gdzie w stosunku do zalegającego z opłatą właściciela psa prowadzone będzie postępowanie podatkowe mające na celu określenie wysokości opłaty, zaś w przypadku dalszej zwłoki z uiszczeniem należności, będzie mogło zostać uruchomione postępowanie egzekucyjne.
Pracownicy Urzędu Miasta Krakowa, którzy doręczać będą decyzje podatkowe mieszkańcom Krakowa, wraz z nimi doręczą również ulotki informujące o obowiązku uiszczania opłaty za posiadanie psa, konieczności rejestracji psa i sposobie dokonywania opłaty.