Krakowskie karetki zyskały nowe wyposażenie w postaci blisko 2 400 pluszaków zebranych w ramach akcji IKEA ?Każdy pluszak to historia?. Za pośrednictwem ratowników medycznych rozdawane będą one chorym lub poszkodowanym w wypadkach dzieciom.
W zeszłym roku Krakowskie Pogotowie Ratunkowe udzieliło pomocy ponad 5 100 dzieci, w tym około 2 600 w wieku do 12 lat. To właśnie do takich maluchów trafią pluszaki zebrane w IKEA Kraków.
Maskotki są bardzo przydatne w każdej karetce. – Mimo najtroskliwszej opieki, jazda do szpitala zawsze jest dla dziecka stresem. Tym bardziej, że pobyt w ambulansie wynika przecież z choroby, bólu czy wypadku. Miękka i miła przytulanka jest dla maluchów wsparciem w tych trudnych sytuacjach ? mówi Małgorzata Popławska, dyrektor Krakowskiego Pogotowia Ratunkowego. Pluszaki pomagają też ratownikom, pielęgniarkom i lekarzom. – Z dzieckiem uspokojonym maskotką lepiej się współpracuje ? tłumaczy dyrektor Popławska. – Załodze karetki łatwiej wtedy wykonać wszystkie czynności medyczne i badania. Ratownicy mogą też użyć maskotki do pokazania dziecku, które z nich będą wykonywać, np. wkłucie czy osłuchiwanie. Stres dziecka jest wtedy zdecydowanie mniejszy.
11. już edycja ?pluszakowej? kampanii IKEA wzbogacona została o specjalnie na tę okazję wydany audiobook ?Każdy pluszak to historia? z bajkami ponad 30 znanych osób z całej Polski. W Krakowie w akcję charytatywnie włączyli się: Dorota Segda, Renata Przemyk, Adam Grzanka, Marek Balawajder oraz blogerzy Lekko Stronniczy. Wyjątkowy audiobook z ich autorskimi opowiadaniami rozdawany był bezpłatnie klientom IKEA Kraków, którzy przekazywali maskotki do specjalnego pojemnika. Na płycie znalazły się też bajki przedstawicieli UNICEF: Małgorzaty Foremniak i Roberta Korzeniowskiego oraz reprezentantów poszczególnych miast, w których są sklepy IKEA. Warszawę np. reprezentowała Jolanta Kwaśniewska, Wrocław – Magdalena Kumorek.
– Zbiórkę pluszaków dla dzieci prowadzimy od 2009 roku, ale tym razem ustanowiliśmy absolutny rekord. W ciągu 2 miesięcy akcji udało nam się zgromadzić więcej pluszaków, niż przez całe 4 wcześniejsze edycje kampanii w Krakowie. ? mówi Magdalena Krokowska, Kierownik IKEA Kraków. ? Wszystko to dzięki wielkim sercom naszych klientów oraz autorów pluszakowych bajek, a także zaangażowaniu pracowników IKEA Kraków. A mówią, że mieszkańcy Krakowa to centusie ? dodaje Magdalena Krokowska.
W Krakowie zebrano dokładnie 2 364 pluszaki.