Od czwartku, 20 listopada kierowcy mogą korzystać z miejskiego parkingu podziemnego ?Przy Muzeum”. Do końca roku z postoju zlokalizowanego u zbiegu alei Mickiewicza i 3 Maja będzie można korzystać za darmo. Parking jest czynny całą dobę.
Parking podziemny ?Przy Muzeum” powstał w szybkim tempie. Prace budowlane rozpoczęły się na początku 2014 roku. Wcześniej, wykonawca inwestycji – firma MK-BUD – opracowała projekt i uzyskała pozwolenie na budowę. Obiekt oferuje 150 miejsc, wyposażony jest w system do poboru opłat, a także w tablicę informacyjną o zajętości miejsc.
Dobra informacja dla kierowców to ta, że do końca roku parkowanie będzie darmowe. ? Wynika to z faktu, że regulamin funkcjonowania parkingu musi być przyjęty uchwałą Rady Miasta Krakowa, a ta jeszcze nie zaczęła pracy ? wyjaśnia Jacek Majchrowski, Prezydent Krakowa. Planuje się, by w przyszłości stawki za postój na parkingu ?Przy Muzeum” nie odbiegały od stawek w strefie parkowania.
Wraz z oddaniem do użytku parkingu podziemnego ?Przy Muzeum” mieszkańcy zyskali również nową przestrzeń publiczną. W ramach inwestycji przebudowany został bowiem plac przed Muzeum Narodowym. Inspiracją nowego wyglądu tej przestrzeni był konkurs architektoniczny, na który wpłynęło 41 koncepcji. Na podstawie zwycięskiej pracy, powstał projekt, który ponadto został uzgodniony z dyrekcją Muzeum Narodowego. Wymieniona została nawierzchnia ? z betonowej na kamienną (kostka granitowa), jest nowe oświetlenie, mała architektura (ławki, kosze, murki) a wszystko dodatkowo wkomponowane w zieleń.
Budowa parkingu ?Przy Muzeum” wraz z rewitalizacją placu kosztowała ok. 17 mln zł.
To nie koniec parkingowych inwestycji Miasta. Bliski rozpoczęcia realizacji jest naziemny parking na tyłach basenu Korony w Podgórzu. W tym przypadku trwa kompletowanie dokumentacji, został już wyłoniony wykonawca. Zanim jednak zostanie wbita łopata, musi zakończyć się sądowe postępowanie o prawa do dysponowania terenem. Są też szanse, że w przyszłym roku rozpocznie się budowa parkingu podziemnego pod placem Inwalidów. Na tę inwestycję Miasto ma pozwolenie na budowę. Pod uwagę bierze się też parking naziemny koło placu Na Stawach.
W kolejnych latach Miasto będzie się też skupiać na parkingach Park and Ride na rogatkach Krakowa i przy pętlach przesiadkowych. W planach jest przynajmniej 7 takich obiektów, które dołączą do już istniejących parkingów P+R Czerwone Maki i Balicka.
Fotorelacja- Jan Graczyński[wegallery id=”55248″ type=”grid” col=”5″ caption=”no” link=”file”]