Miasto szuka operatora dla miejskich wypożyczalni rowerów KMK Bike. W tym roku system ma wystartować od 16 marca.
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu rozpisał przetarg na operatora dla systemu KMK Bike w sezonie 2015. Przedmiotem umowy z podmiotem, który złoży najkorzystniejszą ofertę będzie świadczenie usługi operatorskiej w systemie Krakowskiego Roweru Miejskiego KMK Bike, funkcjonującego w ramach oferty Komunikacji Miejskiej w Krakowie, zapewniającej możliwość pobrania i zwrotu roweru w dowolnej stacji za opłatą według taryfy ustalonej przez ZIKIT, prowadzonej w sposób ciągły przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia w okresie tzw. sezonu rowerowego 2015 r. tj. od 16 marca do 30 listopada. Oferty do przetargu można zgłaszać do 4 lutego br. w siedzibie ZIKIT.
Przypomnijmy, że obecnie system KMK Bike składa się z 34 stacji rowerowych, z których każda wyposażona jest w terminal sterujący, słupek wyposażony w elektrozamek służący do wpięcia roweru miejskiego w liczbie zależnej od pojemności stacji (łącznie 433 slotów), a także z 300 rowerów.
KMK Bike będzie rozbudowywany. Docelowo, w ramach systemu ma działać 150 stacji rozsianych po całym Krakowie i 2 tys. rowerów.
Przypomnijmy, że ubiegły rok był rekordowy dla miejskich wypożyczalni rowerów. System zdobył ponad 30 tys. stałych użytkowników, a jednoślady wypożyczano ponad 300 tys. razy.
Warto pamiętać, że Kraków był pierwszym polskim miastem, które uruchomiło już w 2008 roku system miejskich wypożyczalni BikeOne. Był to projekt pilotażowy realizowany w ramach unijnego programu Caravel/Civitas II. To na doświadczeniach Krakowa uczyły się inne duże miasta, które uruchamiały w kolejnych latach systemy miejskich wypożyczalni jednośladów.