TAURON Polska Energia podpisał umowę sponsoringową z Agencją Rozwoju Miasta Kraków, która dotyczy nabycia praw do nazwy krakowskiej Areny oraz wielu towarzyszących praw sponsoringowych. Hala od lutego będzie nosić nazwę TAURON Arena Kraków. W ciągu kilku tygodni w mieście i w obiekcie pojawią się nowe oznakowania związane z systemem identyfikacji wizualnej sponsora.
TAURON Arena Kraków to najnowocześniejsza i największa hala widowiskowo – sportowa w Europie środkowo-wschodniej. W obiekcie odbyło się już wiele zawodów sportowych i koncertów światowej rangi – jak mecze siatkarskich mistrzostw świata czy koncert takich gwiazd jak Elton John – przyciągających widownię z całego kraju, a także wielu gości zagranicznych.
– Cieszymy się, że polska, duża marka pojawi się w nazwie naszej hali. Czeka nas wiele najwyższej rangi wydarzeń sportowych i kulturalnych, które odtąd będą się odbywać w TAURON Arenie Kraków. Jesteśmy przekonani, że nasza współpraca potrwa wiele lat, a TAURON będzie zadowolony z efektywności tej umowy – mówi Zbigniew Rapciak, prezes Agencji Rozwoju Miasta Kraków.
– TAURON Arena Kraków, będzie przyciągać każdego roku setki tysięcy osób i liczymy, że ten projekt utrwali znajomość marki TAURON i przyczyni się do jej umocnienia, co z kolei przełoży się na wymierne korzyści sprzedażowe – mówi Paweł Gniadek, dyrektor Departamentu Komunikacji Rynkowej i PR w TAURON Polska Energia. – Nie bez znaczenia jest również fakt, że Kraków to jedno z największych miast na obszarze dystrybucyjnym Grupy TAURON, a tym samym znaczące skupisko naszych klientów.
Poza nową nazwą, umowa gwarantuje TAURONOWI liczne możliwości ekspozycyjne wewnątrz i na zewnątrz hali oraz w jej otoczeniu, a także pozwala na korzystanie z infrastruktury obiektu. TAURON ma także prawo do organizacji w hali, w trakcie obowiązywania kontraktu, własnych wydarzeń lub imprez realizowanych we współpracy ze swoimi partnerami. Umowa została podpisana na trzy lata z opcją przedłużenia na dalsze dwa lata, przy zachowaniu wszystkich jej zapisów.
Halę i jej otoczenie czekają teraz działania dostosowawcze obejmujące m.in. oznakowanie obiektu TAURON Arena Kraków, którego można się spodziewać za kilka tygodni. Prace te nie będą miały wpływu na realizowanie zaplanowanych wydarzeń.
TAURON opiera swoją strategię promocyjną m.in na zaangażowaniu w działania sponsoringowe. Sponsoring dla TAURONA to podstawowy sposób budowy znajomości, wizerunku i zasięgu marki, wpiera również działania sprzedażowe. Pozwala on także na osiągnięcie efektywnego wyniku promocyjnego przy relatywnie mniejszym, w porównaniu z klasyczną reklamą, zaangażowaniu finansowym.