Wkrótce poznamy wykonawcę remontu torowiska na odcinku od ul. Piłsudskiego do ul. Karmelickiej. Po zakończeniu inwestycji będzie tam obowiązywał ruch jednokierunkowy.
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu zakłada, że prace remontowe rozpoczną się jeszcze w marcu. Niedawno przeprowadzono niezbędne naprawy torowiska wzdłuż ul. Basztowej. To tędy m.in. zostaną poprowadzone trasy objazdowe komunikacji tramwajowej na czas remontu odcinka od Piłsudskiego do Karmelickiej.
Warto wiedzieć, że po realizacji inwestycji na tym odcinku zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy. Ulica Podwale będzie jednojezdniowa z torowiskiem tramwajowym w jezdni. Dla samochodów osobowych będzie obowiązywał ruch jednokierunkowy pasem o szerokości 3,0 m na kierunku od ulicy Karmelickiej do ulicy Piłsudskiego. Na kierunku przeciwnym tj. od ulicy Piłsudskiego do ulicy Karmelickiej zaprojektowano kontrapas rowerowy o szerokości od 1,5 m do 2,0 m.
Pojazdy komunikacji zbiorowej – autobusy oraz tramwaje będą się poruszały dwukierunkowo po przebudowywanym torowisku tramwajowym. Na wlocie skrzyżowania ulic Podwale i Karmelickiej na pasie rowerowym będzie funkcjonował tzw. przystanek wiedeński o nawierzchni z kostki granitowej.
W celu uspokojenia ruchu w tym rejonie mają być zastosowane m.in. rampy najazdowe przed i za poszczególnymi skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych oraz wyniesienie torowiska tramwajowego o 7 cm powyżej nawierzchni jezdni pasa ruchu dla samochodów. Dzięki temu osobówki nie będą wjeżdżały na pas tramwajowo-autobusowy i nie będą blokowały pojazdów komunikacji miejskiej.
Na odcinku ulicy Podwale pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Karmelicką i Kapucyńską zaprojektowano zieleńce o szerokości 2,0 m. Znajdą się na nich już rosnące drzewa oraz nasadzona nowa roślinność. Tam też zlokalizowane będą słupy trakcyjne i oświetleniowe. Dla pojedynczych drzew w rejonie skrzyżowania ulicy Podwale z ulicą Studencką zastosowane zostaną kraty pod drzewa o wymiarach 2,0 / 2,0 m.
Projekt organizacji ruchu dopuszcza częściowe parkowanie na chodniku, zlokalizowanym przy jezdni. Zachowana zostanie również możliwość wjazdu i wyjazdu z ul. Św. Anny.
Nowa organizacja ruchu na odcinku od Piłsudskiego do Bagateli to kolejny krok do uspokojenia ruchu w centrum miasta. Podobne rozwiązanie, a więc jeden kierunek dla samochodów osobowych, będzie wprowadzany na odcinku od ul. Długiej do Bagateli.