Effie? Awards to ceniony na całym świecie konkurs wyznaczający trendy efektywnej komunikacji marketingowej. Do jury tegorocznej edycji została zaproszona Dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego Izabela Helbin, która będzie oceniać zgłoszenia w kategoriach Edukacja Społeczna i Kampanie CSR, Pro Bono, Promocja Miejsc oraz Media, Kultura i Rozrywka.
Izabela Helbin, pełniąca funkcję dyrektora Krakowskiego Biura Festiwalowego od 2011 r. z powodzeniem realizuje strategię rozwoju Instytucji Kultury, która od 17 lat wyznacza standardy organizacji, produkcji oraz realizacji największych i najbardziej prestiżowych wydarzeń kulturalnych i społecznych w Polsce. Sprawność organizacyjna, umiejętność budowania od postaw marek festiwalowych o międzynarodowym wymiarze i całe spektrum działalności KBF (Krakow Film Commission, koordynacja projektu Kraków Miasto Literatury UNESCO, operator kulturalny największej w Polsce hali widowiskowo ? sportowej TAURON Arena Kraków, operator i zarządca Centrum Kongresowego ICE Kraków) świadczą o sile i prestiżu instytucji, której menedżerem jest dyrektor Helbin.
W jury polskiej edycji Effie? Awards zasiadają najlepsi specjaliści, praktycy, eksperci i autorytety z szeroko rozumianej branży marketingowej. Wybór członków jury pozwala na kompleksową ocenę jakości działań komunikacyjnych z wielu punktów widzenia, co skutkuje nagrodzeniem kampanii, które cechuje najwyższa skuteczność. W tym roku w skład komisji oceniającej zgłoszenia w kategoriach: Edukacja Społeczna i Kampanie CSR, Pro Bono, Promocja Miejsc oraz Media, Kultura i Rozrywka weszli przedstawiciele następujących firm i instytucji: 180HEARTBEATS + JUNG V. MATT, BEST PLACE – EUROPEJSKI INSTYTUT MARKETINGU MIEJSC, FUNDACJI MARKA DLA POLSKI, STX JAMBOREE, PGE, DISNEY INTERACTIVE, FORUM ODPOWIEDZIALNEGO BIZNESU, TOTALIZATORA SPORTOWEGO, ASHOKA POLSKA, NESTLÉ POLSKA, WALK, HAVAS MEDIA, AGORA, AD SALES DEVELOPMENT, DISCOVERY NETWORKS CEEMEA oraz KRAKOWSKIEGO BIURA FESTIWALOWEGO.
Effie? Awards ? międzynarodowy konkurs marketingowy, którego pierwsza edycja odbyła się w Nowym Jorku w 1968 roku. Jego pomysłodawcą jest Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu. Licencję na prowadzenie konkursu w Polsce posiada Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR od 1999 r. Polska jest obecnie jednym z 40 krajów na świecie, gdzie organizowany jest konkurs.
Izabela Helbin, Dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego – Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Krakowie (Kierunek Zarządzanie i Marketing ? specjalność Zarządzanie Firmą). Ukończyła Dziennikarstwo i Komunikację Medialną na Wydziale Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie oraz Europeistykę na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Manager kultury, producent, koproducent i koordynator wielu międzynarodowych projektów kulturalnych i telewizyjnych. Od 1 stycznia 2011 r.Dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego. Wcześniej pełniła funkcję Zastępcy Dyrektora ds. Marketingu oraz Dyrektora Promocji Krakowa i szefowej biura prasowego Prezydenta Miasta Krakowa. Odpowiadała za projekty nagrodzone m. in. ?srebrnym KTR-em? w 2008 r. oraz Złotymi Orłami 2007. Jako dyrektor KBF organizuje prestiżowe krakowskie wydarzenia kulturalne. Odpowiada ze rebranding i współtworzenie takich projektów jak: Misteria Paschalia, Sacrum Profanum, Grolsch ArtBoom Festival, Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie, Festiwal Miłosza, Conrad Festival i wiele innych. Szczyci się niezmiennie wysoką jakością działań biura potwierdzoną licznymi nagrodami dla festiwali, pojedynczych wydarzeń, a także nowatorskich kampanii i publikacji. Projekty KBF zostały docenione między innymi przez organizatorów konkursów takich jak IFEA Pinnacle Awards, European Design Awards, Złote Formaty, Złote Orły czy Mobile Trends Awards. Zwraca szczególną uwagę na uzupełnienie programu wydarzeń Biura o ofertę dla dzieci, seniorów i grup wykluczonych, a także na współpracę instytucjonalną z podmiotami miejskimi, prywatnymi oraz NGOs. Wśród najważniejszych zadań wymienia kluczowe dla miasta inicjatywy, koordynowane przez KBF, takie jak działalność Krakow Film Commission, program wydarzeń kulturalnych prezentowany w TAURON Kraków Arenie oraz kompleksowe zarządzanie Centrum Kongresowym ICE Kraków. Dzięki stałemu wdrażaniu najlepszych wzorców nowoczesnego zarządzania rozwój działalności Biura w ostatnich latach zaowocował m.in. realizacją programów i festiwali literackich, które w dużej mierze przyczyniły się do uzyskania przez Kraków tytułu Miasta Literatury UNESCO.