Program nakładkowych remontów dróg doskonale sprawdza się w Krakowie. Tą metodą zostaną wyremontowane kolejne ulice. Pierwsze prace planowane są pod koniec marca.
Do naprawy nakładkowej zostały wytypowane ulice: Piastowska (od ul. Bronowickiej do ul. J. Lea), al. Focha (dokończenie), Wielicka (od ul. Malborskiej do ul. Dworcowej cztery pasy oraz od ul. Dworcowej w przeciwnym kierunku jeden pas) ul. Gen. A. Fieldorfa Nila, ul. Tetmajera (rejon od ul. Truszkowskiego do ul. Pod Strzechą), ul. Wiślicka, ul. Pińczowska, ul. Powstańców, ul. Meissnera, ul. Heltmana (od ul. Kamieńskiego do ul. Jerozolimskiej), al. Kijowska (od ul. Lea do ul. Królewskiej) i ul. Weissa.
Remonty nakładkowe Kraków wypróbował już w 2013 roku. Są dużo szybsze niż kompleksowe naprawy i przynoszą trwalsze efekty niż doraźne łatanie dziur:
– Dzięki temu mamy mniej napraw awaryjnych. Początkowo zakładaliśmy, że nakładki wytrzymają przez dwa, trzy lata, do czasu gruntownych remontów, ale już teraz widzimy, że ich trwałość jest dłuższa. Poza tym kierowcy odczuwają większy komfort jazdy, bo asfalt wymieniany jest na długim odcinku ? mówi Andrzej Olewicz, zastępca dyrektora w Zarządzie Infrastruktury Komunalnej i Transportu.
System nakładkowy stosowany jest tam, gdzie nie ma potrzeby wymiany podziemnego uzbrojenia czy podbudowy, ale do naprawy kwalifikuje się tylko nawierzchnia. Koszty nakładek są niższe, poza tym wyraźnie spadła liczba wniosków o odszkodowania wskutek uszkodzenia pojazdu na drodze, co także przekłada się na konkretne oszczędności. Dla porównania w 2013 r. ZIKiT otrzymał 763 zgłoszenia o poniesionych szkodach w związku z uszkodzeniami pojazdów na złych nawierzchniach dróg w Krakowie. Już w 2014 r. było ich o prawie połowę mniej, bo 390; w 2015 r. ? 317.
Wszelkie interwencje związane ze stanem dróg i chodników, mieszkańcy mogą zgłosić w każdej chwili pod nr tel.: 12 616 75 55. Dyspozytornia czynna jest całą dobę i interwencje realizowane są na bieżąco.