Pod Wawelem, na Placu Wielkiej Armii Napoleona, stanął „Pawilon Polski”. Jego twórcy chcą przybliżyć pielgrzymom ? ale również turystom i mieszkańcom Krakowa ? obraz naszego kraju, prezentując jego walory, z których na co dzień zwykle nie zadajemy sobie sprawy. W uroczystym otwarciu wystawy wzięła udział premier Beata Szydło, minister Beata Kempa oraz przedstawiciele ministerstw i Polskiej Organizacji Turystycznej.
?Pawilon Polski? to interaktywna wystawa skierowana głównie do uczestników Światowych Dni Młodzieży. Jej celem jest pokazanie zwiedzającym, że Polska trwale wpisuje się w historię cywilizacji europejskiej i chrześcijańskiej, i że jest to kraj dynamiczny, innowacyjny, atrakcyjny turystycznie i kulturowo; a Polacy to pracowity i gościnny naród.
?Pawilon Polski? składa się z czterech połączonych ze sobą sferycznych namiotów, wyprodukowanych przez firmę, która stworzyła scenografię do filmu Marsjanin. Wewnątrz czekają m.in.: kinowa podróż w trzech wymiarach po historii Polski, wirtualny spacer po sztuce polskiego Średniowiecza, interaktywna huśtawka, z której można wysłać e-pocztówkę do znajomych, a także najnowsze technologie, jak polskie drony, łaziki marsjańskie, roboty Proteus, czy aplikacje na smartfony i tablety, które pomagają w codziennym życiu oraz ?ogród doświadczeń?.
Aby pokazać, że Polska zasługuje na miano wiodącego w Unii Europejskiej producenta żywności wysokiej jakości, uczestnicy Światowych Dni Młodzieży mogą przenieść się również na zaaranżowane w Pawilonie pole marchewek czy do sadu jabłoni.
Goście „Pawilonu Polski” zaproszeni są też do strefy relaksu przygotowanej wokół pawilonu i do udziału w wydarzeniach kulturalnych, m.in. koncertach plenerowych.
Głównymi współorganizatorami projektu są Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Rozwoju, Narodowe Centrum Kultury, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Polska Organizacja Turystyczna, Agencja Rynku Rolnego oraz Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A., która jest koordynatorem i wykonawcą projektu.
„Pawilon Polski” powstał głównie dzięki wsparciu partnerów strategicznych, którymi są: Grupa Azoty, Enea, Energa, KGHM, Grupa Lotos, Totalizator Sportowy, PGNiG, PKO Bank Polski, PZU, PKP S.A., IC Intercity, PKP Cargo oraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
„Pawilon Polski” w Krakowie można odwiedzać codziennie od 25-31 lipca 2016 roku w godzinach 9:00-22:00.