Każdego dnia użytkowników internetowych przybywa. Mają oni coraz to nowsze potrzeby i oczekiwania względem odwiedzanych stron sklepów internetowych. Dla każdego przedsiębiorcy stanowi to nie lada wyzwanie. Stale należy dopasowywać prowadzony biznes do wymagań klientów. W końcu to właśnie oni zapewniają Ci duży sukces, a bez nich nie mógłbyś istnieć. Warto przed zdecydowaniem się na jakiekolwiek kroki wykorzystujące marketing internetowy odpowiedzieć sobie na jedno zasadnicze pytanie. Co jest głównym celem każdego prowadzonego biznesu? Zapewne jako pierwsze odpowiesz, że ciągłe zwiększanie zysków i wyprzedzanie konkurencji. Jest to bardzo dobra odpowiedź, jednak tutaj powstaje kolejne pytanie – jak to osiągnąć? W tym celu wykorzystuje się tzw. wskaźnik konwersji. W niniejszym artykule wyjaśnimy Ci czym dokładnie jest i jak wpływać na jego wartość. Czytaj dalej!
Konwersja i wskaźnik konwersji. Poznaj dwie definicje kluczowe dla Twojego biznesu online
Jako konwersje rozumie się określone zachowania podejmowane przez odbiorców Twojej strony internetowej. Możemy śmiało powiedzieć, że są rezultatem prowadzonych kampanii reklamowych Google Ads oraz działań opartych na usłudze jaką jest pozycjonowanie stron. Konwersja występuje wtedy, gdy użytkownik odwiedzający sklep online zdecyduje się na wykonanie jakiegokolwiek ruchu. Wśród działań uznawanych za konwersję wymienia się m.in.:
-
dołączenie do grona klientów poprzez rejestrację konta,
-
zapisanie się do newslettera,
-
nawiązanie kontaktu z konsultantami,
-
kliknięcie w udostępnioną reklamę,
-
przeglądanie co najmniej kilku podstron w czasie jednej wizyty,
-
sfinalizowanie zakupu.
Będąc już przy określaniu definicji konwersji nie można zapomnieć o tzw. wskaźniku konwersji. Jest to nic innego jak stosunek ilości konwersji, czyli podjętych działań do ilości użytkowników w przeliczeniu na 100%. Wskaźnik ten dostarcza niezbędnych informacji służących do określenia, czy podejmowane działania promujące markę oraz oferowane produkty i usługi są efektywne.
Google Ads i pozycjonowanie gwarantują wysoką konwersję! Sprawdź dlaczego są niezbędne
Wiedząc już czym jest konwersja oraz jej wskaźnik czas przejść do wyjaśnienia co na nią wpływa. Tutaj prym wiedzie kampania reklamowa Google Ads. Musisz wiedzieć, że konwersja najczęściej następuje po kliknięciu użytkownika w reklamę Ads. Jak widać to właśnie w dużej mierze od niej zależy, czy potencjalny klient zdecyduje się odwiedzić Twoją stronę. Bez skutecznej reklamy, czyli dopasowanej do potrzeb i oczekiwań odbiorców, wskaźnik konwersji będzie na bardzo niskim poziomie. Przecież to właśnie reklama jest dźwignią handlu. Aby można było mówić o jej efektywnym działaniu najważniejszą rolę pełnią słowa kluczowe jakie są wpisywane przez użytkowników w przeglądarkę Google. Im lepszą odpowiedzią na wpisywane wyszukiwania jest treść reklamy tym bardziej zwiększa się prawdopodobieństwo cennego kliknięcia.
Przejdźmy jeden krok dalej. Potencjalny klient odwiedził Twoją stronę i co dalej? Tutaj wkracza pozycjonowanie stron. Głównym celem tej usługi jest nie tylko zapewnienie Ci wysokiej pozycji w top 10 Google ale także dopasowanie strony do klientów. Nawet jeżeli reklama będzie zachęcała do kliknięcia, a strona nie będzie przyjazna dla odbiorców to wskaźnik konwersji będzie niski. Przecież chodzi Ci o to, aby użytkownicy krok po kroku przeszli do dokonania zakupu, prawda? Powodem niskiego wskaźnika konwersji może być brak:
-
interesujących nagłówków,
-
przejrzystości i intuicyjności strony,
-
odpowiednich treści,
-
dobrej jakości grafik,
-
wskazania najważniejszych informacji na temat marki oraz produktów.
Każdy nawet z pozoru najmniejszy błąd może sprawić, że użytkownik uda się do konkurencji, nawet jeśli będzie oferował najwyższej jakości towary. Dlatego właśnie tak ważna jest usługa jaką jest pozycjonowanie stron. Zależność jest bardzo prosta : strona dopasowana do algorytmu Google i potrzeb grupy docelowej zajmie wysoką pozycję w wyszukiwarce, co z kolei będzie odpowiadało za wysoki wskaźnik konwersji, a tym samym większe zyski dla Ciebie!