Od miesiąca kierowcy i pasażerowie komunikacji miejskiej mogą korzystać z Trasy Łagiewnickiej. Każdego dnia czujniki zamontowane w tunelach odnotowują kilkanaście tysięcy pojazdów.
Przykładowo od 1 do 26 września przez tunel pod Białymi Morzami przejechało łącznie 388 tys. pojazdów, przy średniej dobowej na poziomie 15 tys. pojazdów.
Powstanie Trasy Łagiewnickiej otworzyło dla Krakowa i jego mieszkańców szereg nowych możliwości komunikacyjnych. Nowy, 3,5-kilometrowy odcinek drogi pozwala na swobodny przejazd pomiędzy południowymi dzielnicami miasta, z pominięciem wąskich, osiedlowych ulic. Tworzące arterię tunele zostały zaprojektowane tak, by nie dzieliły miasta na dwie części, ale integrowały nową trasę z istniejącą już infrastrukturą, poprawiając płynność ruchu pojazdów.
Trasa Łagiewnicka otworzyła także szansę na rozwój komunikacji zbiorowej prowadzącej do ścisłego centrum Krakowa. Dzięki powstaniu nowej linii tramwajowej pasażerowie komunikacji miejskiej uzyskali dogodne i szybkie połączenie między Kurdwanowem a Ruczajem bez konieczności dodatkowych przesiadek w rejonie śródmieścia.