Rozpoczynają się konsultacje społeczne dotyczące budowy tras Zwierzynieckiej i Pychowickiej. Konsultowany obszar inwestycji obejmuje odcinek między węzłem przy rondzie Ofiar Katynia i węzłem „Ruczaj” (przy skrzyżowaniu z ulicą Grota-Roweckiego).
Planowana inwestycja położona jest w czterech dzielnicach: Krowodrza, Bronowice, Zwierzyniec, Dębniki. Celem konsultacji jest zaprezentowanie wariantów projektowanych tras: Zwierzynieckiej, Pychowickiej oraz zebranie opinii mieszkańców co do wyboru jednego z wariantów tras, a także uwag do preferowanego wariantu, propozycji rozwiązań dodatkowych oraz innych oczekiwań w stosunku do planowanej inwestycji.
Formy konsultacji:
Formularz konsultacyjny dostępny na stronie internetowej 3obwodnica.krakow.pl.
Spotkania konsultacyjne:
- Dzielnica V Krowodrza: środa, 19 października, godz. 17.30-19.00 – Szkoła Podstawowa nr 12, al. Kijowska 3
- Dzielnica VI Bronowice: wtorek, 25 października, godz. 17.30-19.00 – Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 8, ul. Na Błonie 15b
- Dzielnica VII Zwierzyniec: czwartek, 27 października, godz. 17.30-19.00 – Szkoła Podstawowa nr 31, ul. Bolesława Prusa 18
- Dzielnica VIII Dębniki: wtorek, 8 listopada, godz. 17.30-19.00 – Szkoła Podstawowa nr 62, ul. Ćwikłowa 1
Dyżury projektantów:
- czwartek, 20 października, godz. 16.00-18.00 – Rada Dzielnicy V Krowodrza, ul. Kazimierza Wielkiego 112/2
- środa, 26 października, godz. 16.00-18.00 – Rada Dzielnicy VI Bronowice, ul. Zarzecze 124a
- piątek, 27 października, godz. 16.00-18.00 – Rada Dzielnicy VII Zwierzyniec, ul. Bolesława Prusa 18
- środa, 9 listopada, godz. 16.00-18.00 – Rada Dzielnicy VIII Dębniki, ul. Praska 52
Eksperckie dyżury telefoniczne:
- 9 i 10 listopada, godz. 10.00-13.00 – tel. 667 677 938
- 14 i 15 listopada, godz. 15.00-18.00 – tel. 667 677 938
Konsultacje realizowane przez spółkę Trasa Łagiewnicka potrwają do 18 listopada.
Trasa Pychowicka
W jej przypadku opracowano dwa warianty o numerach 5 i 6. Warianty te uzyskały pozytywną akceptację dyrektora Urzędu Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu i Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie. Z uwagi na brak akceptacji tych instytucji odstąpiono od prezentacji pozostałych wariantów opracowanych w ramach realizacji umowy.
Ze względu na brak możliwości poprowadzenia linii tramwajowej w tunelu w obu wariantach zaproponowano most, którym nad Wisłą poprowadzono ruch pieszych, rowerowy i tramwajowy – w taki sam sposób, jak w przypadku estakady Lipska–Wielicka.
Prezentowane warianty różnią się więc sposobem poprowadzenia ruchu samochodowego przez Wisłę. Dla wariantu 5 przewidziano w tym celu tunel pod Wisłą, zaś dla wariantu 6 zaproponowano jego poprowadzenie mostem. W obu rozwiązaniach przewidziano budowę centrum komunikacyjnego w rejonie ul. Księcia Józefa, modernizację tej ulicy oraz budowę linii tramwajowej, prowadzącej do centrum miasta.
Trasa Zwierzyniecka
W ramach tej trasy opracowano cztery warianty. Dla dwóch z nich (2 i 4) przewidziano linię tramwajową na całej długości trasy – a więc od huba komunikacyjnego przy ul. Księcia Józefa do ul. Balickiej. Poszczególne warianty różnią się też przebiegiem w terenie.
W ramach wariantu 1 pod wzgórzem św. Bronisławy w osi kopca Kościuszki zostanie poprowadzony tunel drogowy dwukomorowy. Według założeń zaproponowanych w wariancie 2 powstanie tunel drogowy i tunel tramwajowy (trzy komory), a także linia tramwajowa łącząca węzeł Ruczaj z węzłem Balickim oraz P+R Przegorzały z węzłem Balickim.
W ramach wariantu 3 zostanie poprowadzony tunel drogowy dwukomorowy. Wariant 4 zakłada powstanie tunelu drogowego i tunelu tramwajowego (łącznie trzy komory), a także linię tramwajową łączącą węzeł Ruczaj z węzłem Balickim oraz P+R Przegorzały z węzłem Balickim.
Więcej informacji na stronach internetowych: 3obwodnica.krakow.pl i inwestycje.krakow.pl.