Odpowiednio przeprowadzone pozycjonowanie lokalne to inaczej proces optymalizacji strony internetowej, a także jej promowanie wśród użytkowników znajdujących się w danym obszarze geograficznym lub poszukujących usług w wybranej lokalizacji.
Dlatego też z lokalnego SEO bardzo często korzystają przedsiębiorcy oferujący swoje usługi przede wszystkim z myślą o mieszkańcach konkretnego regionu lub pragnący rozszerzyć swoją działalność na nowe rynki. Warto zauważyć, że tego typu pozycjonowanie okazuje się szczególnie przydatne w większych miastach, na przykład w Krakowie, w którym zwykle panuje duża konkurencja. Wówczas skuteczne pozycjonowanie pomoże Ci dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów będących mieszkańcami miasta lub jego okolic.
Czym różni się SEO lokalne od standardowego?
Rozważając inwestycję w pozycjonowanie lokalne, warto dowiedzieć się, czym różni się ono od standardowego SEO stosowanego między innymi w firmach, które chcą pozyskiwać klientów z całej Polski lub również z innych krajów. Warto wspomnieć, że podstawowa różnica dotyczy geolokalizacji prowadzonych działań oraz widoczności firmy na mapach. Lokalne pozycjonowanie w Krakowie lub innym mieście koncentruje się na regionie, w którym działa Twoje przedsiębiorstwo lub w którym dopiero ma zacząć działać po rozszerzeniu działalności. Dzięki temu po wpisaniu w wyszukiwarkę frazy „fryzjer Kraków” czy „sklep ze zdrową żywnością Kraków” pozycja Twojej firmy w wynikach będzie wyższa, jeśli skupisz się na działaniach skoncentrowanych wokół skutecznego SEO lokalnego.
W ostatnich latach coraz więcej osób poszukuje poszczególnych usług lub produktów za pomocą wyszukiwarki internetowej. Mniejszą popularnością cieszą się ogłoszenia publikowane w lokalnych gazetach, a także różnego rodzaju ulotki czy plakaty. Z tego powodu łatwiej dotrzeć do nowych klientów, dbając o wizytówkę swojego sklepu w internecie, którą najczęściej staje się strona WWW. Wówczas na takiej stronie warto umieścić najważniejsze informacje dotyczące firmy (na przykład godziny otwarcia, oferowany asortyment, dokładny adres, formy innego kontaktu), a także zadbać o to, by była ona czytelna oraz intuicyjna w obsłudze. Dzięki temu zwiększymy zaufanie wśród potencjalnych klientów i z łatwością dotrzemy do większej liczby osób.
Jakie działania są prowadzone w ramach lokalnego pozycjonowania?
W przypadku pozycjonowania stron skupionych np. na Krakowie, a nawet całym województwie małopolskim, niezwykle ważne okazują się odpowiednio dobrane słowa kluczowe, które wpłyną na lokalne wyniki wyszukiwania. Tego typu słowa powinny być związane z danym miastem lub regionem, ale coraz częściej dotyczą również poszczególnych dzielnic. Przykładem mogą być frazy „restauracja Kazimierz” czy „apteka Ruczaj”. Aby zaplanować całą strategię i dobrać odpowiednie frazy, należy wcześniej przeprowadzić audyt, który pozwoli wdrożyć optymalizację stworzoną z myślą o konkretnym rodzaju prowadzonej działalności. Oprócz tego niezwykle ważne staje się stworzenie estetycznej strony, która będzie sprawnie działała zarówno na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych będących cennym źródłem informacji nie tylko dla mieszkańców, ale również dla osób aktualnie przebywających w danym mieście.
Więcej informacji dotyczących tego typu działań i ich efektów znajdziesz na stronie DevaGroup – pozycjonowanie Kraków.